• Äldre 11 Jan 17:42
    2950 visningar
    3 svar
    3
    2950

    Miniatyr Bullterrier??

    Jag har alltid haft hund i mitt liv då mestadels Boxer, den sista fick vi ta bort för 4 år sedan (Jocke blev 12år) nu e det ju så att jag har en ny man i mitt liv som alltid ha velat ha en Maine coon(katt) vilket vi köpte, hon är underbar, go å sällskaplig. Men jag känner mer och mer att hur go hon än är, så kan hon inte fylla tomrummet jag känner efter en hund, jag älskar ju Boxerns lynne, envishet å dom goa upptågen

    Jag har börjat bearbeta mannen som säger att ?om jag vill ha en hund, så tänker han inte stoppa de och göra mitt liv begränsat...(hur underbar e inte han då??)

    Har då inte tänkt att komma hem med en bullrig, envis men ack så underbar Boxer, utan har stirrat mej blind på Miniatyr Bullterrier, jag har läst om dom, pratat med uppfödare och träffat några bullar, Men mest av allt skulle jag vilja höra från någon som VERKLIGEN har eller har haft en bulle.... ge mej råd, för och nackdelar!.. har som sagt bara erfarenhet av Boxer men skulle vilja ha en hund som är mindre denna ggn ????

  • Svar på tråden Miniatyr Bullterrier??
  • Äldre 11 Jan 18:56
    #1

    Jag har ingen minibulle själv men följer emma_minibull på instagram. Hon har två. Så hennes konto är ett tips om du går i bulletankar.

  • Äldre 11 Jan 19:44
    #2

    Åhhhh så fina hennes Bullar är, så rolig läsning hon har på alla bilder... Tack för tipset

  • Äldre 11 Jan 22:04
    #3
    Millsan456 skrev 2018-01-11 19:44:03 följande:

    Åhhhh så fina hennes Bullar är, så rolig läsning hon har på alla bilder... Tack för tipset


    Varsågod! Var själv länge inne på en minibulle men sen kom livet emellan. Min kompis hade en vanlig bullterrier innan och det var där jag fastnade förr de här raserna.
Svar på tråden Miniatyr Bullterrier??