• Maj88
    Äldre 11 Jan 20:20
    6196 visningar
    29 svar
    29
    6196

    Kan man vara gravid trots oömma bröst?

    Vet att många beskriver att de inte haft några bröstförändringar under sin graviditet.

    Har BIM om drygt en vecka och känner INGET i brösten. Har däremot vanligt PMS-humör som alltid innan mens.

    Varför har jag helt plötsligt inte ont i brösten innan mens? Har haft det i alla år. Hoppas på att det finns en chans att jag ändå är gravid, men det känns som att jag då borde ha ont i brösten och att jag har dåligt humör fast inte känningar i brösten tycker jag är lite konstigt. Eller är det jag som inte är kunnig nog?

  • Svar på tråden Kan man vara gravid trots oömma bröst?
  • Maj88
    Äldre 11 Jan 20:33
    #2
    Jag är bara jag skrev 2018-01-11 20:22:47 följande:

    Under alla år med äl och mens fick jag ont i brösten en vecka före mens och det var så jag under 8 år visste att jag inte var gravid. Som gravid har jag däremot aldrig ont i brösten. Ömma bröst är absolut inte ett måste som gravid. Finns inga symptom alls som är måste. Glad


    Det låter ju hoppfullt det du beskriver.
    Hade du pms-humör innan du plussade också? Tänker att dåligt humör och bröstont borde hänga ihop, men så är det kanske inte...
  • Maj88
    Äldre 11 Jan 20:45
    #5
    Lindsey77 skrev 2018-01-11 20:43:48 följande:

    Har fyra barn och aldrig känt någon ömhet i brösten under graviditeterna.


    Låter också hoppfullt! Hur har du det med humöret under tidig graviditet?
  • Maj88
    Äldre 12 Jan 16:39
    #6

    Puff puff!

    Dum fråga kanske, men fattar inte;
    Är det normalt att ha pms-humör men inte ömma bröst? Och finns det en liten chans att man kan vara gravid med de symptomen?

    Beräknad mens om en vecka c:a.

  • Maj88
    Äldre 12 Jan 21:08
    #9
    Lindsey77 skrev 2018-01-12 17:26:43 följande:
    Du kan vara gravid utan några symtom alls faktiskt.
    Ja, hoppas hoppas. Men just ömma bröst verkar ju vara första och största tecknet!!
  • Maj88
    Äldre 12 Jan 21:52
    #12
    Lindsey77 skrev 2018-01-12 21:23:15 följande:
    Ha ha, ja det verkar ju de flesta ha. Det är därför jag kommer ihåg just det. Men jag kände verkligen ingenting i tidig graviditet!
    Aha, du kände inte av brösten i tidig graviditet? Brukar du ha humörsvängningar innan mens? Hade du det innan du plussade?
  • Maj88
    Äldre 12 Jan 21:53
    #13
    Malni skrev 2018-01-12 21:21:18 följande:

    Jag brukar ha ömma bröst från äl till mens, men när jag blev gravid så fick jag inte det fören bim typ :)

    Sen blev dom väldigt ömma haha :)


    Spännande! Får jag fråga om du kände av lite dåligt humör innan du plussade?
  • Maj88
    Äldre 12 Jan 22:21
    #14
    Maj88 skrev 2018-01-12 21:52:58 följande:
    Aha, du kände inte av brösten i tidig graviditet? Brukar du ha humörsvängningar innan mens? Hade du det innan du plussade?
    Oj jag har visst ställt frågan till dig redan haha. Sorry!
  • Maj88
    Äldre 13 Jan 10:01
    #16
    Ericsson93 skrev 2018-01-12 23:34:17 följande:
    Jag brukar ha ont i brösten mellan ägglossning och mens. Men kände mycket mindre denna gång och plussade idag. Har även haft "PMS symtom" :)
    Coolt, det låter ju hoppfullt. Menar du att du haft lite humörsvängningar också?
  • Maj88
    Äldre 14 Jan 09:56
    #19
    Ericsson93 skrev 2018-01-13 13:14:01 följande:
    Ja lite. Dock inte så mycket men brukar inte ha det innan mens heller. Men var väldigt hungrig i veckan och fick inte finnar som jag brukar få innan mens
    Aha, upplever du att du kände av mycket symptom innan bim?
  • Maj88
    Äldre 14 Jan 11:19
    #22
    Ericsson93 skrev 2018-01-14 10:20:37 följande:
    Faktiskt inte. Var helt säker på att de inte tog denna gång då jag ej kände symtom haha :)
    Spännande! Så började brösten ömma efter bim?
  • Maj88
    Äldre 14 Jan 11:20
    #23
    Moderdiaz skrev 2018-01-14 10:12:18 följande:

    Jag har varit gravid 7 ggr. Har endast fått ont i brösten 3 ggr av dessa 7. Alla har olika symtom på graviditet. Och alla graviditeter ser olika ut


    Låter hoppfullt. Brukar du ha ömma bröst innan mens annars? Hur har det varit för dig med pms-humör?
  • Maj88
    Äldre 14 Jan 13:10
    #25
    Jsv17 skrev 2018-01-14 11:27:19 följande:

    Mina ömma bröst kom just senare vid graviditeten jag kände ingenting fören efter jag plussat, några dagar efter, då kom de ömma brösten. Jag brukar också ha lite ömma bröst innan mens annars. Jag var säker på att det inte tagit sig den gången då jag inte kände nåt.


    Leon 9-12-17
    Aha, upplever du humörsvängningar innan mens? Hur var det innan du plussade?
  • Maj88
    Äldre 14 Jan 15:44
    #27
    Jsv17 skrev 2018-01-14 14:54:59 följande:
    Inte så mycket, men detta sammanföll med att vi flyttade in i vårt hus och min man hade ett projektavslut och jobbade 10 timmar om dagen medan jag roddade hela flytten själv så om jag var på lite dåligt humör så är det svårt att vilket det berodde på haha Jag vet att jag reagerade på att jag inte kände nånting alls, varken mens tecken eller något annat... jag plussade sent också typ bim pluss 2-3. Gravid symptomen (vilket för mig mest var trötthet och ömma bröst, jag mådde aldrig särskilt illa) kom först nån vecka senare, jag hade inga sådana där supertidiga tecken. Vilket när man började hänga i gravidgrupperna verkar ganska vanligt ändå, att inte känna så mycket fören senare. Jag vet hur det är när man försöker, man vill så gärna känna direkt men iaf för mig så var det inte så, håller tummarna att det tagit sig för dig
    Leon 9-12-17
    Tack. Ja, jag känner efter hela tiden och hoppas! Det känns ju förhoppningsfullt att det var så för dig, att det inte kändes något.
    Tror dock inte att det tagit sig, men är väl rädd att bli besviken. Just oömma bröst skulle ju kunna vara ett tecken för mig eftersom jag alltid haft det innan mens. Hur många försök tog det för er, om lagd är fråga?
  • Maj88
    Äldre 14 Jan 15:45
    #28
    Maj88 skrev 2018-01-14 15:44:22 följande:
    Tack. Ja, jag känner efter hela tiden och hoppas! Det känns ju förhoppningsfullt att det var så för dig, att det inte kändes något.
    Tror dock inte att det tagit sig, men är väl rädd att bli besviken. Just oömma bröst skulle ju kunna vara ett tecken för mig eftersom jag alltid haft det innan mens. Hur många försök tog det för er, om lagd är fråga?
    Om *JAG får fråga ska det givetvis vara!
Svar på tråden Kan man vara gravid trots oömma bröst?