• 96hallon

    Ägglossning efter mini/p-piller

    Hej!! Jag och min kille har bestämt oss för att skaffa barn. Nu är frågan: hur lång tid tar det innan ägglossningen och mensen kommer igång som vanligt igen?

    Jag slutade med Vinelle ungefär runt julafton. (Åt de ca 1-2 månader. Innan hade jag p-stav 6 år) och har fortfarande inte fått någon mens, och visar ingenting på ägglossningstest :( håller på att bli tokig!! Vill att allt bara ska komma igång.

  • Svar på tråden Ägglossning efter mini/p-piller
  • Gurkan25

    Jag fick tillbaka min efter 2 månader. Slutade runt jul 2016 och fick tillbaka mensen februari 2017, födde en son i december 2017 så för oss gick det ganska snabbt!


    Benjamin 24/12-2017
  • 96hallon
    Gurkan25 skrev 2018-01-11 22:33:35 följande:

    Jag fick tillbaka min efter 2 månader. Slutade runt jul 2016 och fick tillbaka mensen februari 2017, födde en son i december 2017 så för oss gick det ganska snabbt!


    Åh vad skönt att höra att det gick snabbt för er! Hoppas det kommer igång snart!
  • Nathalie1992

    Har ätit minipiller i några år men slutade 8 december 2017 och fick mens 8 januari 2018 så tog exakt en månad :)

  • cyberbabe

    Åt Jasmine i 10 år, slutade sommaren 2016. Hann aldrig få mens utan blev gravid på en gång. Sex veckor efter jag slutat så plussade jag

  • stragge

    Jag tog mitt sista minipiller (mini-PE) 12/12 efter att ha ätit de i ca 2 år, bruna flytningar någon dag efter. Fick min första riktiga mens idag.

  • filuren87

    Jag fick tillbaka mensen typ direkt, slutade med p-piller i augusti. Därmot har jag haft problem med spottings innan mens så funderar på om kroppen fortfarande är i obalans vad gäller hormoner. Hoppas att det blir som vanligt igen snart! Dock hagt hyfsat regelbunden mens även om den diffar med några dagar vilket den inte brukade göra förut.

  • 96hallon
    Nathalie1992 skrev 2018-01-21 23:32:26 följande:

    Har ätit minipiller i några år men slutade 8 december 2017 och fick mens 8 januari 2018 så tog exakt en månad :)


    Har fortfarande inte fått min, hoppas den kommer snart. När jag var runt 15 tog jag vanliga p-piller och då kom mensen efter 3 dagar. Trodde det skulle vara samma med minipiller men tydligen inte :(
  • 96hallon
    cyberbabe skrev 2018-01-22 09:12:39 följande:

    Åt Jasmine i 10 år, slutade sommaren 2016. Hann aldrig få mens utan blev gravid på en gång. Sex veckor efter jag slutat så plussade jag


    Åh hoppas jag har samma tur!
  • 96hallon
    stragge skrev 2018-01-22 11:32:02 följande:

    Jag tog mitt sista minipiller (mini-PE) 12/12 efter att ha ätit de i ca 2 år, bruna flytningar någon dag efter. Fick min första riktiga mens idag.


    Jag får ha is i magen helt enkelt! Har fortfarande inte kommit igång..
  • 96hallon
    filuren87 skrev 2018-01-22 12:32:46 följande:

    Jag fick tillbaka mensen typ direkt, slutade med p-piller i augusti. Därmot har jag haft problem med spottings innan mens så funderar på om kroppen fortfarande är i obalans vad gäller hormoner. Hoppas att det blir som vanligt igen snart! Dock hagt hyfsat regelbunden mens även om den diffar med några dagar vilket den inte brukade göra förut.


    Skönt att den kom igång direkt! Har du även ägglossning som du ska? Tog test första veckorna men nu har jag slutat med det, tänker att kroppen blir stressad av de och att de inte blir något då kanske.
  • filuren87
    96hallon skrev 2018-01-23 12:55:49 följande:
    Skönt att den kom igång direkt! Har du även ägglossning som du ska? Tog test första veckorna men nu har jag slutat med det, tänker att kroppen blir stressad av de och att de inte blir något då kanske.
    Enligt äl-stickor så har jag ägglossning men det behöver ju inte betyda att man har ägglossning, men hoppas verkligen på det! 
  • 96hallon
    filuren87 skrev 2018-01-24 10:10:04 följande:

    Enligt äl-stickor så har jag ägglossning men det behöver ju inte betyda att man har ägglossning, men hoppas verkligen på det! 


    Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Ägglossning efter mini/p-piller