• jwuuul­ia95
    Äldre 11 Jan 21:40
    2529 visningar
    9 svar
    9
    2529

    när är man för tjock för att vara attraktiv?

    Jag har fått höra ack så många kommentarer om min kropp och hur jag borde gå ner i vikt etc och har under en väldigt lång tid haft problem med depression, borderline diagnos och ätstörningar. Jag vet att jag har X antal extra kilon på kroppen och oroar mig nu för att vara 'oattraktiv' för killar.

    Löjlig tråd kanske men jag vill inte att deras kommentarer och min historia med ätstörningar skall sätta sina spår i mig igen. 

    Så är jag för tjock/stor för att anses vara attraktiv? 

  • Svar på tråden när är man för tjock för att vara attraktiv?
  • Äldre 11 Jan 21:47
    #1

    Tycker du ser fin och kurvig ut

  • Äldre 11 Jan 21:48
    #2
    +1

    Det är inget fel på dig. Låt inte ätstörningen övertala dig.

  • Äldre 11 Jan 21:50
    #3
    +1

    Du är ju superfin, verkligen!! Jämför dig inte med andra, ingen ser likadan ut!

  • Äldre 11 Jan 21:54
    #4
    +3

    För det första, tjock är inte synonymt med oattraktiv. Tjock är bara en beskrivning av ens utseende, precis som smal, kort, lång mm.

    För det andra, det är väldigt individuellt vad folk tycker är attraktivt. Det finns garanterat folk som tycker du är attraktiv både nu och om du skulle gå upp eller ner i vikt. Attraktion är så mycket än utseende. Du har säkerligen hört talas om det här med folk som är sådär gudomligt snygga vid första intrycket men som man sen tappar intresset för helt när det visar sig att en snygg utsida är allt de har medan den där du kanske inte tittade efter två gånger helt plötsligt får hela dig att pirra för att personen har Det!

    Fokusera på att Du ska må bra i din kropp och tänk inte på vad andra tycker om den! Om det betyder att du vill gå ner i vikt för att det skulle få dig att må bättre så go for it! Men oroa dig inte över vikt och utseende pga snubbar.

  • Äldre 11 Jan 22:00
    #5
    +1

    Herregud du är ju hur fin som helst hade dejtat dig vilken dag som helst....

    Du har bara hjärnspöken njut av livet nu och känn dig vacker och attraktiv för det är du

  • Äldre 11 Jan 22:02
    #6

    Tycker verkligen inte att du är för tjock, möjligen lite otränad. Dina former ser ut som Kim Kardashians ungefär och hon har ju betalat dyra pengar för sina inlägg... Var stolt! Du har jättefina och välformade ben. Börja med någon träning så blir du snabbt mer nöjd med din kropp.

  • Äldre 12 Jan 07:52
    #7

    Ärligt? Ja. Du har fortfarande en midja, så det är positivt, men låren...dem måste du trimma, du ser ut som ett jättepäron. Och rumpan vill jag inte ens föreställa mig :( Vissa människor får en konstig form när de går upp i vikt; du är tyvärr en av dessa.

    Ät mindre, träna mer!

  • Äldre 13 Jan 10:04
    #8
    +2
    Dr Nail skrev 2018-01-12 07:52:46 följande:

    Ärligt? Ja. Du har fortfarande en midja, så det är positivt, men låren...dem måste du trimma, du ser ut som ett jättepäron. Och rumpan vill jag inte ens föreställa mig :( Vissa människor får en konstig form när de går upp i vikt; du är tyvärr en av dessa.

    Ät mindre, träna mer!


    Jag tränar ganska mycket och har ganska hårda krav speciellt på mig själv...
    Men att kritisera hennes kropp som du gör kan inte vara något annat än ett trollbetende eller så har du en sjuk kroppsyn...

    De är inge fel på henne alls....
  • Äldre 14 Jan 23:17
    #10

    När du måste ladda upp en bild såhär i illusionen att bli bekräftad som attraktiv så är det fortfarande ätstörningar som styr dig.

    Och till er som blir arga för att någon inte tyckte hon var attraktiv, hon frågade om en ärlig åsikt, låt alla ha sin åsikt och låt henne lära sig konsekvenserna av att söka bekräftelse hos andra = att det inte gör dig gladare för kommer alltid finnas någon som säger bu eller bä.

Svar på tråden när är man för tjock för att vara attraktiv?