• Missan96

    Kan man handtvätta bebiskläder?

    Hej! 
    Jag har en fundering angående tvätt av bebiskläder. I mitt lägenhetshus har jag och min sambo endast 5 tvättider per månad. 

    Är det okej att för det mesta handtvätta bebiskläder? 

  • Svar på tråden Kan man handtvätta bebiskläder?
  • Anonym (Köp en tvättmaskin)

    Råder dig att köpa en egen tvättmaskin. Har själv en liten spy bebis som spyr ner allt, varje dag. Hade aldrig klarat mig utan egen tvättmaskin. Och läckande bajs blöjor som gjort att bebisen har bajs kletat upp till nacken, dom kläderna blir inte rena vid handtvätt.

  • BuoBä

    Klart man kan. Men låter tråkigt.

    Jag hade nog hellre köpt några extra ombyten och sett till att allt var i samma färg så det går att tvätta med hushållets övriga tvätt. Köp begagnat så kostar det inte många kronor.

  • Snuttis2

    Klart man kan om ni inte har råd eller plats så löser det sig ändå! Men fick jag välja hade personligen prioriterat en maskin. Allt beror på barnet, vi fick en kräkunge så jag fick tvätta flera omgångar av både bebiskläder och mina egna varje dag. Sen läckte blöjorna ibland på natten så det var evigt tvättande sv sängkläder likså. Enklare fläckar går absolut att handtvätta men bajs o matfläckar när barnet blir större är inge kul.

  • Lena

    Tvätten gång i veckan räcker bra även med barn men räkna med att få köra en maskin mer än du gör i dagsläget vid varje tvätt

  • MyDestiny

    Köp rejält med ombyten. Bebisar spyr (en del mer än andra), sölar när de ammar/flaskar, ibland läcker en blöja etc

    Köp på loppis/begagnat. Bra för miljö, bebis och plånboken! Går att hitta så mycket fint som knappt är använt

  • Stårschan

    Naturligtvis går det bra! Varför skulle det inte göra det - bortsett från att det är tidsödande och tråkigt?

Svar på tråden Kan man handtvätta bebiskläder?