• CitronTulo

    Katt med olja i pälsen!

    Vår vita bondkatt kommer gång på gång in och har, vad jag antar är olja på ryggen! Gissar att hon kryper under bilarna på parkeringen!

    Är det någon som har ett bra tips på vad man kan tvätta henne med??

    Brukar tvätta med vatten på en svamp med lite diskmedel, men är svårt och får gnugga väldigt mycket! Även om jag får bort det mesta som sitter i just pälsen så ser jag ju att det finns kvar på huden som verkar vara helt omöjligt att få bort!

  • Svar på tråden Katt med olja i pälsen!
  • Afterlife

    Jag tror att det är bäst att ta bara diskmedel. Gnugga in det ordentligt och sedan skölja med vatten. Så har jag räddat både katter och gosedjur själv. ;) Så fort man får vatten på oljan blir den svårare att få ur både päls och hud. Så enbart diskmedel, eller kanske neutral matolja och sedan diskmedel, och sedan skölja av har funkat för mig.

  • CitronTulo
    Afterlife skrev 2018-01-12 14:08:31 följande:

    Jag tror att det är bäst att ta bara diskmedel. Gnugga in det ordentligt och sedan skölja med vatten. Så har jag räddat både katter och gosedjur själv. ;) Så fort man får vatten på oljan blir den svårare att få ur både päls och hud. Så enbart diskmedel, eller kanske neutral matolja och sedan diskmedel, och sedan skölja av har funkat för mig.


    Okej, tack! Ska prova bara diskmedel nästa gång då!
Svar på tråden Katt med olja i pälsen!