• Alicevesterberg03

    Göra slut eller inte

    Hej! Jag är en ledsen tjej på 15 år. Jag har ångest och vet inte om jag ska göra slut med min kille som jag varit tillsammans med i ungefär 1 år nu.

    Jag älskar honom fortfarande. Jag tycker om honom och han är det bästa som någonsin har hänt mig.

    Men han är inte så intelligent. Han har underkänt i 6 ämne varav 3 av hans F är kärnämnena.

    Han visar inget för mig hur han känner för det. Han säger bara ?att jag kanske höjer mig i nått ämne?

    Men det hjälper inte. Det är svårt att höja sig i så många ämne om man har har svårt för det.

    Han är alltid i skolan och skolkar inte. Så det är inte darför men han är inte direkt så smart.

    Han kommer inte in på något gymnasium med dom betygen och vi söker gymnasium om 1 år.

    Han har snackat om allt möjligt som han vill bli. Tex: vård och omsorg, barn och fordon har han också snackat om så han vet inte riktigt vad han vill.

    Så som jag ser min framtid är att få vara ihop med honom i flera år till åtminstone men det kommer inte fungera. Jag vill flytta ihop med honom när jag blir äldre. Men får han inget jobb så har han inga pengar och då kan han inte betala nått. Då jag måste betala allt, vilket inte håller.

    Vad tycker ni jag ska göra?

    Ska jag göra slut?

    Jag är så förtvivlad. Jag vill bara sitta i ett hörn och gråta och vilja att allt löser sig.

  • Svar på tråden Göra slut eller inte
  • Lugntofint

    Nej för fasen, det är mycket svårare att hitta en snäll o trevlig kille i dagens samhälle än ett jobb. Så länge han inte har problem med attityd och arbetsinsats (vilket du antyder att han inte har, genom att han inte skolkar etc) så kommer han hitta sysselsättning!

  • Stårschan

    Du är bara 15 år och har framtiden för dig. Det är helt OK att fortsätta att tycka om den här killen för den har är, utan att vara tillsammans med honom. Mycket hinner hända innan ni är gamla nog att flytta hemifrån.

  • Alicevesterberg 03
    Stårschan skrev 2018-01-12 16:34:55 följande:

    Du är bara 15 år och har framtiden för dig. Det är helt OK att fortsätta att tycka om den här killen för den har är, utan att vara tillsammans med honom. Mycket hinner hända innan ni är gamla nog att flytta hemifrån.


    Så sant att mycket hinner hända innan vi är gamla nov att flytta hemifrån.

    Men man kan ju nästan ?spå? om vad som kan hända. Med tanke på hans betyg så kan man inte komma så långt.

    Visst vi kanske inte är tillsammans då men då kanske man får hitta nått nytt nu innan det är sent men jag vill inte göra slut.
  • Sassa4

    Äsch, du är för nojig. Du älskar honom? Sluta döma honom efter hans betyg. Han kan alltid läsa upp dom senare. Ni är så fruktansvärt unga. Du kommer få jobb, han kommer få jobb. Det ordnar sig. Men att lämna någon för dåliga betyg tycker jag är barnsligt.

  • midnattljus

    När jag började 9an hade jag 6 F. Slutade 9an med att 3 var E och resten C. Hade en svår depression i 8an som gjorde att jag inte klarade av skolan alls. Men jag tog mig i kragen och klarade det för att komma in på en linje jag ville.

    Hände samma i gymnasium där jag slutade med två F. Ett av dem var matte. Har aldrig haft problem med jobb efter det. Ska plugga upp matten nu i höst för att nästa år söka till min dröm utbildning. Allt löser sig, du är 15år. Låt han få lista ut sig själv i allt. Gör ni slut så gör ni det men låt inte allt tankar fastna på detta så du inte kan njuta av nuet.

  • äldreochklokare
    Alicevesterberg 03 skrev 2018-01-12 20:04:56 följande:
    Så sant att mycket hinner hända innan vi är gamla nov att flytta hemifrån.

    Men man kan ju nästan ?spå? om vad som kan hända. Med tanke på hans betyg så kan man inte komma så långt.

    Visst vi kanske inte är tillsammans då men då kanske man får hitta nått nytt nu innan det är sent men jag vill inte göra slut.
    Nej det kan man inte. Det kan vara enklare om man har högre betyg men man kan inte, inte på något vis, säga att man vet hur det går för någon som är 15! 

    Du kan göra slut om du vill men gör det inte på grund av killens betyg????? 
Svar på tråden Göra slut eller inte