• moaguuun

    Skillnad på valp och vuxenfoder?

    Vuxen fodret till mina hundar är slut i lager, finns dock till valpar så funderar på att köpa det istället. Vad är skillnaden egentligen? Är det kanske dåligt att ge det till vuxna? Jag kan köpa något annat också men det är det att det behöver vara små foderbitar.

  • Svar på tråden Skillnad på valp och vuxenfoder?
  • Dexter dot com

    Valpfoder brukar vara fetare men har du hundar som inte lägger på sig borde det funka tills det vanliga fodret finns.

  • moaguuun

    Min ena hund har lätt för att bli lite lätt överviktig, så kanske bättre att köpa ett i större bitar då. Det räcker i två månader så... Jag kanske skulle kunna ge lite mindre portioner då dock? Fast då kanske hon inte blir mätt.  Det är som sagt det att min andra hund vill ha små foderbitar så hon kanske vägrar äta om jag köper ett annat vuxenfoder.

  • Dexter dot com
    moaguuun skrev 2018-01-12 17:59:46 följande:

    Min ena hund har lätt för att bli lite lätt överviktig, så kanske bättre att köpa ett i större bitar då. Det räcker i två månader så... Jag kanske skulle kunna ge lite mindre portioner då dock? Fast då kanske hon inte blir mätt.  Det är som sagt det att min andra hund vill ha små foderbitar så hon kanske vägrar äta om jag köper ett annat vuxenfoder.


    Vilket foder är det ? Det brukar ju finnas flera varianter av "samma" foder tex för mindre raser, light, senior mm. Att minska fodergivan brukar ge en hungrig hund så då är det bättre att öka motionen isf.
Svar på tråden Skillnad på valp och vuxenfoder?