• 21årigtjej

    Blir orolig

    Hejsan, jag börjar bli orolig över min kropp, sen också att jag inte har gått till gyn än är för jag har sån stor skräck för läkare...

    Det är som så här, sen den 13 dec om inte lite tidigare så börja jag känna av molnande värk där nere som att jag är på väg och få mens men den kommer aldrig, veckan därpå så fick jag en liten blödning som varade högst 1h.. sen har det inte varit några mer blödningar utan att jag har massor med flytningar och det är typ vitt? Nu på senaste tiden så har mina bröst små ömmat och att dem är rätt så känsliga samt nu börjar jag mår illa var dag det är som att jag vill spy konstant men håller mig inne från att inte spy.. har gjort tester med både gravidkollens egna tester samt RFSUs tester men dem visar negativt... kan det vara för tidigt ute med testerna eller är det något annat som spökar i min kropp? Kan till lägga att jag har en p-stav i armen med som ska ut iår och om det är så att jag är gravid så vill jag få ut den rätt så fort.. och om man nu skulle gå till gyn kan man be dem kolla där inne med ultraljud för och se om det är något? Eller nekar dem än det och så får man som vanligt att man får kissa på en sticka och sen gå igen?

    Tacksam för svar ????

  • Svar på tråden Blir orolig
  • fannny

    Ring närmaste barnmorskemottagning och berätta tydligt hur orolig du är! Det kan ju vara att det är för tidigt för testet att visa positivt, men det kan lika gärna vara kroppen som gör lite som den vill - det är ju inte ovanligt, precis.

    Men ring och be om hjälp! Lycka till!

  • 21årigtjej

    Tack ska ringa på måndag och boka tid :) även om jag är sjukt rädd men lika bra. Vet angående spökerier, men detta känns annorlunda, har varit gravid en gång tidigare men då gjorde jag en abort och det känns som liknande som jag gjorde förut vid den tiden. Är 24 nu men glömt och ändra namn.

Svar på tråden Blir orolig