• EmmaBack

    Behöver känna att jag inte är ensam

    Så jag är i början av vecka 28 känns som om jag nyss var i vecka 18.. Tiden går fort när man sover mycket ????

    Så igenkänningsfaktorer kommer här:

    Känns som det enda jag gör är att äta å sova.

    När jag väl gör något så får jag tuttsvett inom 5 min.

    Olika kroppsdelar somnar extremt lätt och helt plötsligt får man kramp, vilket sabbar min sömn ganska mycket.

    Alla dessa toabesök! Går på toa å kan sitta där i över 10 min, det händer ibland att rumpan somnar för man sitter å försöker kissa. Men kommer det någe kiss? Neej. Så då går man å lägger sig igen bara för att behöva gå å kissa på riktigt lagom till att man har hittat en bekväm ställning i sängen.

    Sex? Nej tack! Det känns ibland som om jag har en ailen i magen så snäll låt mig va.

    Å detta med att få håll av att ligga still! Va fan det gör ont! Tack å lov för varma duschar och vetekuddar!

    Lika så att man blir yr i huvudet när man ligger ner ( jag äter redan järntabletter)

    Å nu när det är förkylningstider, jag vet att män säger: när en man är riktigt förkyld. Well när en man klagar på att han är förkyld så här han aldrig träffat en förkyld gravid kvinna. Män kan iallafall ta Ipren och nässpray.

    Nej nu har inlägget blivit så långt att mitt Lill och ringfinger har somnar...

    Snäll säg att jag inte är ensam.????

  • Svar på tråden Behöver känna att jag inte är ensam
  • Anonym (J)

    Vecka 29 idag och nu börjar jag bli riktigt less.

    Trötthet, dålig sömn, de flesta ställningar är obekväma, nedstämdhet och sammandragningar för småsaker. Känner mig dessutom enormt ensam för tillfället. Och så längtar jag efter att få vara ifred i min kropp.

    Har iaf en betydligt enklare graviditet än sist.

    Blir du yr även om du ligger på sidan?

  • EmmaBack

    Ja jag blir yr vid alla tillfällen! Spelar inte riktigt roll vad jag gör utan helt plötsligt så blir jag super yr i hela huvudet ????????

  • sommar 77

    Hej,

    Är i v 25....och det är något hela tiden med mig.

    Har fött 3 barn tidigare och problemfria graviditeter ...

    Men denna gång....trött trött trött..får blodtrycksfall allt oftare och då när jag sitter...

    Ramlade handlöst ute förra lördagen....framåt....förmodligen spricka revben sa läkaren....

    Haft så ont denna vecka plus då denna graviditet....orkar inte jobba mer.

    Annars.....om jag inte är gravid.....jag är aldrig sjuk eller har ont någonstans....nu är det något jämt!

  • sommar 77

    Glömde säga att jag då och då får sjukt ont i magen också...den blir stenhård.....flera timmar

Svar på tråden Behöver känna att jag inte är ensam