• Mamma till S

    Sk. Spökveckor

    Finns dom!? Hur har ni upplevt dom?

    Har haft sånt grymt illamående sen v 10 ca, nu har det avtagit rejält även om det ännu inte är bra! Svullnaden om magen är borta tkr jag.. Kan det vara dom sk spökveckorna? Har känt nått sprattel tror jag, men inte säker.. Är i v 15. Såg den lilla i onsdags senast o hen mådde så bra där inne men oron hänger alltid över en.

  • Svar på tråden Sk. Spökveckor
  • Anonym (Ikea)

    Jag kände själv inte av graviditeten nånting alls fören i v 17

  • Anonym (Z)

    Ja, med tredje hade jag spökveckor, V8-9-10 ungefär. Inte med de två första. Då mådde jag illa utan uppehåll.

  • Mamma till S

    Tack för svar! Känns lite skumt när man känner sig som vanligt liksom. Visst, det enda som märks är ju illamåendet men inget mer...

  • Sjuttiosjuan
    Mamma till S skrev 2018-01-13 14:17:53 följande:

    Finns dom!? Hur har ni upplevt dom?

    Har haft sånt grymt illamående sen v 10 ca, nu har det avtagit rejält även om det ännu inte är bra! Svullnaden om magen är borta tkr jag.. Kan det vara dom sk spökveckorna? Har känt nått sprattel tror jag, men inte säker.. Är i v 15. Såg den lilla i onsdags senast o hen mådde så bra där inne men oron hänger alltid över en.


    Märker typ ingenting förutom att jag blivit liiiite rundare. V 19 nu och RUL nästa v så får se om den lille finns kvar:)
  • Annelie 76

    Jupp. Från vecka 12 ungefär till vecka 19 nånting då första fladdret kändes. Tack och lov för KUB och RUL så man såg att allt var ok. Likadant alla tre graviditeter.

  • Hope18

    Åh vad jag känner igen det här. Jag hade spökveckor mellan v.13 och v.19 ungefär. Då mådde jag mycket bättre, hade knappt några symptom och det syntes ingenting på min mage knappt. Det släppte efter rul och sen i v.20 började jag känna bebisen röra sig där inne. :)

  • Mamma till S

    Att man alltid ska oroa sig! Åh. Känner mig mest fet efter en brakmiddag haha. Ser säker så ut! Men känner nada! Har haft ett illamående från helv....men det börjar ge med sig nu, o nu känner jag ingenting. Alltså! Hade vi inte sett liten i torsdags så vette katten. Tkr jag känt nått litet fladder man jag vet inte. Typ under naveln nånstans, kan de va liten? :)

  • Mamma till S
    Hope18 skrev 2018-01-14 00:16:39 följande:

    Åh vad jag känner igen det här. Jag hade spökveckor mellan v.13 och v.19 ungefär. Då mådde jag mycket bättre, hade knappt några symptom och det syntes ingenting på min mage knappt. Det släppte efter rul och sen i v.20 började jag känna bebisen röra sig där inne. :)


    Åh hopps det är samma här. Ska göra rul i feb, är så nervös att det ska visa, ja tomt! Men har ju sett liten där inne flera ggr nu, mår bra o rör sig men konstigt när man inget känner! Först gnäller man att man inte har symtom, sen när man får alla symtom som ett brev på posten , ja då gnäller man för det, när dom sen ger med sig så, ja, ni fattar haha, man är aldrig nöjd! Vill bara känns bebis nuuuuu! O se gravid ut, inte fet!

    Nu har jag övervikt från början så lär väl dröja dock! Suck.
  • Mamma till S
    Annelie 76 skrev 2018-01-13 23:54:19 följande:

    Jupp. Från vecka 12 ungefär till vecka 19 nånting då första fladdret kändes. Tack och lov för KUB och RUL så man såg att allt var ok. Likadant alla tre graviditeter.


    Håller med dig, man har ju ändå sett liten må bra där inne. 3 e graviditeten o lika häftigt o oroligt varje gång, så konstig att man bakar en människa men ingenting märks. Men i v15 är dom ju inte direkt så stora men ändå. Nån liten bekräftelse kan man väl få? Vore nått :)
  • Bambi32
    Mamma till S skrev 2018-01-14 11:13:37 följande:

    Åh hopps det är samma här. Ska göra rul i feb, är så nervös att det ska visa, ja tomt! Men har ju sett liten där inne flera ggr nu, mår bra o rör sig men konstigt när man inget känner! Först gnäller man att man inte har symtom, sen när man får alla symtom som ett brev på posten , ja då gnäller man för det, när dom sen ger med sig så, ja, ni fattar haha, man är aldrig nöjd! Vill bara känns bebis nuuuuu! O se gravid ut, inte fet!

    Nu har jag övervikt från början så lär väl dröja dock! Suck.


    Känner igen mig :) slutet av v. 15 o har googlat "inga graviditetsymptom" o lite orolig.

    Men då har jag läst om dessa spökveckor.
  • Mamma till S
    Bambi32 skrev 2018-01-20 08:15:23 följande:

    Känner igen mig :) slutet av v. 15 o har googlat "inga graviditetsymptom" o lite orolig.

    Men då har jag läst om dessa spökveckor.


    Ja men det känns så konstigt. Skönt o inte sitta ensam om tankarna men man vill ju känna nånting... Men icke! Vet ju att liten mår bra, eller ja vi har ju varit på några ul. Då såg allt så bra ut, är ju så liten än så länge men man läser ju om alla andra som känner så tidigt . Får mage inna man ens plusat typ haha o massa! Hm. Får väl gott vänta ;P
  • jennie08

    Är i vecka 15, 14+5, och känner mig knappt gravid längre. Mådde så jäkla dåligt fram till typ 2 veckor sen. Magen växer och jag får ibland ont av ligamenten men det är det enda just nu. Passar på att njuta :)

  • marol

    Å här är man gravid med tvillingar (v.15+5) och har märkligt nog varit så gott som symptomfri från start och ännu mindre nu, och ingen speciell mage heller - ena stunden skönt och andra stunden skapar det hjärnspöken "tur" det är extra kontroller med tvillingar för en kontrollmänniska. På torsdag hoppas jag vi får se dem båda må gott igen. Trodde aldrig man skulle vara så opåverkad av en graviditet och mer förvånad blev jag över det när de sa att det var två, haha.

  • jennie08
    Bambi32 skrev 2018-01-20 21:02:50 följande:

    Nu har jag växtvärlden iaf :) bra tecken.

    Är det era första barn? :)

    Jag har en 3åring hemma


    Jag har också lite växtvärk till och från. Och ibland får sig jätteont om jag nyser till eller hostar.
Svar på tråden Sk. Spökveckor