• Lucyyy

    Hjälp

    Hej

    Jag har så många frågor och funderingar , befinner mig i en väldigt svår situation .

    Jag är en ensamstående mamma till en liten pojke på 5 år , för 1 år sen så träffade jag en kille som jag blev galet kär i . Vi kände varandra sedan förr men aldrig umgåtts .

    Under d året vi va tillsammans så var det som en bergdalbana . I början så berättade han att han haft lite problem med tramadol med håller på och sluta.

    Så början på förhållandet startade med abstinens från avtändningen på tramadolen . Vilket var ok med mig , kände att jag hjälpte och stödje honom så mycket som d gick .

    I övrigt så kommer vi överens på ett väldigt speciellt sätt , vi har väldigt roligt tillsamman .

    Efter 5 månader in i förhållandet så börja jag märka konstiga betteende . Mycket humörsvängningar och små lögner här och där . Sen så började jag hitta lite ?andra? droger . Tills slut så hittade jag färdig blandade sprutor .

    När jag konfronterade honom så brott helvetet upp . Han gick i försvarsmekanism och kom med all dåliga ursäkter .

    När jag sedan inte såg något utväg och missbruket blev värre så gjorde vi slut . Efter mitt förhållande med honom så började han knarka hårt och tunga droger . Han började spruta kokain , schak , amfetamin och på detta så tog han lugnande .

    Så här höll han på i ca 4 månader , vi hade ingen kontakt under denna tid .

    Men jag fick hela tiden höra vad han höll på med osv .

    Han knarkade så hårt för typ 1 månad sen att han fick en kraftig psykos samt en mindre överdos.

    Detta gjorde att han la in sig på avgiftning i 2 veckor och nu väntar på att bli placerad på ett behandlingshem .

    När han låg inne på avgiftning så kontaktade han mig och bad om ursäkt för allt han utsatt mig för .

    2 dagar innan han blev ?frisläppt ? från avgiftningen så gick jag och besökte honom .

    Att se honom må ?bra? igen gjorde att jag föll för honom igen . När vi såg varandra så började vi båda gråta och bar höll om varandra .

    Han har bett 10000 gånger om ursäkt och berättar att han gått och levt ett helvetes liv med droger och stölder osv . Nu vill han bara leva ett vanligt liv och aldrig mer testa en drog . Kan även berätta att han har en son på 6 år så han vill inte riskera och förlora honom igen .

    Nu har vi börjat träffas samtidigt som han vänta på plats i behandlingshem , socialen utreder detta .

    Jag är så rädd ifall jag gör fel , men jag älskar honom så djupt mycket . Vi kommer tom bättre överens nu en någonsin . Nu när han är helt ren från allt . Men jag är så rädd .

    Har även sagt till honom att jag kommer att be honom göra drogtester hemma , eftersom jag har mitt barn och tänka på . Jag våga inte lita blint på honom just nu när det är så nytt med hans avgiftning .

    Gör jag rätt i och ge honom en ny chans ??

    Tacksam för alla råd jag kan få

  • Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (Ha is i magen)

    Men kära du, jag förstår dina känslor dock tycker jag verkligen du ska tänka på dig och ditt barn just nu! En missbrukare använder inte tunga droger och injicerar och sen blir fit for fight att leva familjeliv över en natt. Jag tycker du kan stötta honom men hålla honom på avstånd och han har jävligt mycket att bevisa för dig. Chansen för återfall är ju tyvärr stor. Dessutom kommer soc inte uppskatta att du tänker på dig själv framför ditt barns trygghet. Låt han genomgå sin behandling och sen får du se när han hållt sig ren ett tag. Ni kan ha kontakt men ta han INTE i ditt hem

Svar på tråden Hjälp