• Äldre 13 Jan 21:31
    950 visningar
    7 svar
    7
    950

    Sluta med p-piller

    Hej,

    Jag ska sluta med p-piller men har sjukt dålig koll på vad man kan förvänta sig sen, rent kroppsligt. Brukar man få en blödning några dagar efter man slutat med p-piller? Jag har just nu ?mens? på sockerpiller.

  • Svar på tråden Sluta med p-piller
  • Äldre 13 Jan 21:36
    #1

    Precis. Du kommer få en pillermens/bortfallsblödning. Sen vet man ju inte när ägglossningen kommer igång. Men ca två veckor efter ägglossningen kommer din första riktiga mens.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 13 Jan 21:44
    #2

    Så jag kommer få ytterligare en blödning nu efter denna när jag inte påbörjar en ny p-pillerkarta? Hur snabbt brukar den komma?

  • Äldre 13 Jan 21:46
    #3

    Jag slutade efter ?normal? piller-mens, 27 dagar senare fick jag vanlig mens, så det kom igång direkt för min del efter 11års piller. För vissa tar det längre tid att komma igång.

  • Äldre 13 Jan 21:50
    #4
    91sarah skrev 2018-01-13 21:44:04 följande:

    Så jag kommer få ytterligare en blödning nu efter denna när jag inte påbörjar en ny p-pillerkarta? Hur snabbt brukar den komma?


    Ja precis. Mellan 2 veckor och ett halvår. Oftast 1-2 månader!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 14 Jan 20:04
    #5

    Jag slutade med Trionetta 6e dec och fick första riktiga mens 7 januari så gick också rätt fort! Tänk bara på att man kan få en hel del biverkningar första tiden som påminner om gravidsymtom!! Jag mådde jättedåligt:((

  • Äldre 14 Jan 20:19
    #6

    Vad fick du för symptom? ????

  • Äldre 14 Jan 22:19
    #7

    Var som skengravid! Trött, uppblåst mage, illamående, humörsvängningar, kass mage, spända bröst.

Svar på tråden Sluta med p-piller