• Anonym (siiiigne)

    mamma har boendestöd?!

    Min mamma har boendestöd och det är väldigt dålig stämning när personen kommer och det är riktigt pinsamt, fattar inte varför hon har det?! hon har ett jobb...

  • Svar på tråden mamma har boendestöd?!
  • Anonym (?)

    Boendestöd söker man väl? Jag menar, ingen kan tvinga någon att ha boendestöd om man vägrar

    Varför frågar du inte din mamma om varför boendestödet finns? Det kan vara så att det är dålig kemi just mellan de två, hon kanske kan få byta till en person hon kommer bättre överens med? 

  • Anonym (Guss)
    Anonym (Mhm) skrev 2018-01-14 01:05:04 följande:

    Med den attityden du verkar ha så kanske det är du som är orsaken till den dåliga stämningen. Du verkar inte så förstående över hennes situation så din mamma kanske skäms när du är där.


    Och där kom den! Du gillar att lägga sten på börda va?
  • Anonym (.....h)
    Anonym (Mhm) skrev 2018-01-14 01:05:04 följande:

    Med den attityden du verkar ha så kanske det är du som är orsaken till den dåliga stämningen. Du verkar inte så förstående över hennes situation så din mamma kanske skäms när du är där.


    Man får väl anta att Ts är ett barn då hon bor hemma.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Guss) skrev 2018-01-14 09:01:05 följande:

    Och där kom den! Du gillar att lägga sten på börda va?


    Fast det jag säger är ju en rimlig gissning. Om personen, oavsett ålder, har den attityden inför boendestöd så kan det vara orsaken till den dåliga stämningen. Har jobbat som det själv, och när familjemedlemmar inte riktigt förstår varför eller tycker att en person behöver stöder så blir det ofta dålig stämning vid besöken.
  • Anonym (.....h)
    Anonym (Mhm) skrev 2018-01-14 12:21:20 följande:
    Fast det jag säger är ju en rimlig gissning. Om personen, oavsett ålder, har den attityden inför boendestöd så kan det vara orsaken till den dåliga stämningen. Har jobbat som det själv, och när familjemedlemmar inte riktigt förstår varför eller tycker att en person behöver stöder så blir det ofta dålig stämning vid besöken.
    Men då är det ju mammans ansvar att förklara varför så det inte blir dålig stämning. Om det beror på ett barns oförståelse. 
  • Anonym (siiiiigne)

    Jag går undan när hon kommer så nä det är inte pga mig det blir dålig stämning.....

  • Anonym (siiiiigne)

    och jag HAR fråga varför personen kommer men hon undviker frågan och vill inte svara....

  • Anonym (känner igen situationen)
    Anonym (siiiiigne) skrev 2018-01-14 23:23:39 följande:

    Jag går undan när hon kommer så nä det är inte pga mig det blir dålig stämning.....


    vad börjar boendestödjarens namn på? en bekant hade en boendestödjare som vsr väldigt mammig av sig så det kändes nervärderande för h*n
  • Anonym (.....h)
    Anonym (känner igen situationen) skrev 2018-01-15 09:08:09 följande:

    vad börjar boendestödjarens namn på? en bekant hade en boendestödjare som vsr väldigt mammig av sig så det kändes nervärderande för h*n


    Måste vara en minimal risk att det är samma person.

    Det är ju deras jobb att stötta i det vardagliga, vilket såklart kan kännas lite ?mammigt?
  • Anonym (Fråga mamma)
    Anonym (siiiiigne) skrev 2018-01-15 00:27:28 följande:

    och jag HAR fråga varför personen kommer men hon undviker frågan och vill inte svara....


    Fråga din mamma direkt. Boendestödjaren kanske inte kan svara pga att din mamma bett hen att inte säga varför. Prata med din mamma.
  • Anonym (Bipolär)

    Men TS, hur har ni det hemma då? Är det städat eller stökigt, har ni mat på fasta tider, rena kläder, betalas räkningarna i tid eller kommer det brev från inkasso?

    Har det blivit skillnad efter att boendestödjaren började komma till din mamma?

  • Anonym (.....h)
    Anonym (Fråga mamma) skrev 2018-01-15 09:48:04 följande:

    Fråga din mamma direkt. Boendestödjaren kanske inte kan svara pga att din mamma bett hen att inte säga varför. Prata med din mamma.


    Tolka det som det var mamman Ts frågade.
  • Anonym (Fråga mamma)
    Anonym (.....h) skrev 2018-01-15 10:43:48 följande:

    Tolka det som det var mamman Ts frågade.


    Åh ja, jag läste ?personalen?. Ursäkta TS!
Svar på tråden mamma har boendestöd?!