• Anonym (Otrog­en?)
    Äldre 14 Jan 06:01
    2267 visningar
    7 svar
    7
    2267

    Hur ska jag konfrontera honom?!

    Har kommit på min kille med att flirta med andra på nätet. Har misstänkt det ett tag men nu är jag säker. Hur ska jag konfrontera honom med bevisen(han laddar ner bilder på henne på sin mail)? Han är nämligen en expert på att blåneka och slingra sig. Några tips?

  • Svar på tråden Hur ska jag konfrontera honom?!
  • Anonym (eee)
    Äldre 14 Jan 08:51
    #1

    Det är väl bara att säga att ni behöver prata om er relation. Gå inte först ut med vad du vet utan säg att du funderat ett tag och inte känner att er relation funkar helt hundra - vad tänker han? Utgår från det och se hur han beter sig, om han säger att allt bara är superbra, om han försöker lägga tillbaka det på dig, att du ska säga först eller om han genast hamnar i försvarsställning (för att han blir orolig över att du vet något)

    Om han säger att allt bara är jättebra, anlägger du en oroad min och säger "jag vet inte riktigt vad det är, men det känns som om du inte alltid är fokuserad på oss" (eller liknande, få honom att svettas lite) 

    Är det något av de andra alternativen är det kanske dags att säga vad du vet och tydligt visa att du inte är nöjd med detta.

    Eller, som jag sett i en del filmer, man säger "Älskling, vi behöver prata lite om vår relation, Är det något du vill berätta för mig?" 

  • Anonym (Otrog­en?) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 14:15
    #2

    Han kan förneka in i absurdum.. Några fler tips?

  • Anonym (Tipse­t)
    Äldre 14 Jan 14:19
    #3

    Att lämna. Du är ju redan införstådd med hans falskspelande personlighet:


    Anonym (Otrogen?) skrev 2018-01-14 14:15:14 följande:

    Han kan förneka in i absurdum.. Några fler tips?


    Sådana där kan du inte göra något åt. Bara gör det du kan=avsluta innan han gör mer skada.
  • Anonym (eee)
    Äldre 14 Jan 14:23
    #4
    Anonym (Otrogen?) skrev 2018-01-14 14:15:14 följande:

    Han kan förneka in i absurdum.. Några fler tips?


    om inte de tips jag föreslog fungerar så är han väl en sån det helt enkelt inte fungerar att prata med? 
    Då får man i stället agera.  Action speaks louder than words heter det ju och det kanske stämmer. 
  • Anonym (In i ansikt­et)
    Äldre 14 Jan 14:25
    #5

    Ta skärmdump på hans mail och tryck upp beviset i hans ansikte, sen när ska man vara lugn och rar mot ett otrohet lögnaktigt äckel. Gör det snabbt och smärtsamt som ett plåster. Sedan kan du redan innan konfrontation, packat och fixat ett ställe att åka till så när du haft sista ordet tar du dina väskor och drar

  • Anonym (In i ansikt­et)
    Äldre 14 Jan 14:25
    #6

    Ta skärmdump på hans mail och tryck upp beviset i hans ansikte, sen när ska man vara lugn och rar mot ett otrohet lögnaktigt äckel. Gör det snabbt och smärtsamt som ett plåster. Sedan kan du redan innan konfrontation, packat och fixat ett ställe att åka till så när du haft sista ordet tar du dina väskor och drar

  • Anonym (Jönss­on)
    Äldre 14 Jan 14:43
    #7

    Vad vill du uppnå med konfrontationen?
    Steg 1?
    Steg 2?

Svar på tråden Hur ska jag konfrontera honom?!