• mor3

    ica s blöjor

    Finnes det nån som testat Icas blöjor inte Basic utan de andra vanliga?


    Hur är dom i passformen`?


    Hur bra uppsugningsförmåga har de?


    (Vi har idag libero nr 5-6 på våran son)

  • Svar på tråden ica s blöjor
  • ostpaj

    Jag tänkte också testa dem förut men läste att många barn fått hemska utslag av dem för att de innehåller något starkt medel. De var tydligen inte alls snälla mot hyn på våra bebisar, så jag vågade inte ens köpa och prova. Vet inte om fallet är så än eller om de gjort om blöjorna. Kanske någon annan har koll på.. :)

  • Jemp

    Är ganska säker på att det är sånna dagmamman har. De funkar men har sämre uppsugningsförmåga än Li, särskilt i form av att huden blir blötare.

  • Caitlin Deschanel

    Vi har testat dom till dottern och hon få vidriga utslag av dom, det tog jättelång tid innan utslagen läkte, blev som öppna sår :(

    Vi byter blöja ofta på henne så det var inte att hon använder blöjorna för länge.
    Ica basics blöjor däremot är asbra, favoriten här hemma.

  • fjanten

    Vi har väl använt typ allt på marknaden. Dom funkar väl helt ok, bättre än coops skulle jag vilja påstå, men tycker i så fall att willys har bättre blöjor (mer lika libero än båda icas och coops).

  • fjanten

    Angående passform så beror det ju ganska mycket på barnet. På min yngsta är det typ bara pampers som passat bra, på hennes brorsa så har allt fungerat.

  • mor3

    tack för alla svar.


    Vi fick ett paket från Ica som hade nån kampanj.


    Så här upplevde vi blöjorna:


    Hårda och sen var det nån pappersliknade känsla på dem.


    Kändes väldigt budget och lågpris.


    Vi vågade inte testa vi lämna dem på dagis som reservblöjor till de barn som glömt.


    De har en korg vid skötrummet som man kan blöjor som man ej använder längre så få andra barn dem istället så spar föräldrarna in nån krona på dagisblöjorna.

Svar på tråden ica s blöjor