• Äldre 14 Jan 22:53
    2103 visningar
    6 svar
    6
    2103

    Viktuppgång

    Hej allihopa.

    Hur mycket gick ni upp under första trimestern?

    Någon annan i v8 som upplever att byxorna börjar sitta tajt, har redan köpt ett par gravidbyxor men vågar inte börja använda dom än. Haha

  • Svar på tråden Viktuppgång
  • Äldre 14 Jan 23:06
    #1

    Ja, detta blir mitt 3e barn och är i v6, arbetsbyxorna sitter inte lika perfekt längre och jag är sååå svullen!

    Gått upp ca 1,5 kg redan... Tror de är för att v4-5 åt jag massor för jag var alltid hungrig! Men nu har jag minskat igen hehe

  • Äldre 15 Jan 10:16
    #2

    Är i vecka 15+4 nu och hittills gått upp 5-6 kg. 3 kg gick jag upp väldigt snabbt och troligtvis mer relaterat till att jag slutade snusa och sålde min häst, tre timmar mindre fysisk aktivitet om dagen märktes snabbt.

  • Sessan­01
    Äldre 15 Jan 14:11
    #3

    Jag är i vecka 10+2 och har gått upp 4,5 kg. Då har jag även spytt en del och mått väldigt illa stundvis. Jag får springa runt med uppknäppta byxor för de inte går o knäppa :)

  • Äldre 15 Jan 14:34
    #4

    Jag väntar andra barnet och började med gravidbyxor i vecka 8. Har inte full koll på hur mycket jag gick upp under första trimestern, men med första barnet så var det i början och i slutet som jag ökade som mest i vikt. Jag räknar med att det blir samma den här gången.

  • Äldre 15 Jan 20:44
    #5

    Flera kilon både första gången och nu. Började använda gravidbyxorna redan v.10 denna gång och är rejält rund nu snart v.15.

  • Äldre 16 Jan 10:21
    #6

    Jag är i V8, inte gått upp något men är ordentligt svullen så jag kör på en hårsnoddar för att förlänga midjan då det är riktigt obehagligt hur det spänner annars.

Svar på tråden Viktuppgång