• Äldre 15 Jan 15:44
    9672 visningar
    9 svar
    9
    9672

    Jag borstar aldrig håret

    Jag kan väl inte vara den enda med längre hår (längre än axlarna) och som aldrig borstar det? Jag har relativt rakt/lite vågigt hår. Plattar det dock ganska ofta. Min frisör säger att mitt hår är i fint skick

  • Svar på tråden Jag borstar aldrig håret
  • Äldre 15 Jan 15:46
    #1

    Måste vara jätteskönt att slippa borsta håret.
    Jag har ganska långt, tjockt och lockigt (tänk en hemanent på 90-talet) och borstar inte jag så tovar det ihop sig rejält. Blåser alltid håret torrt och någorlunda rakt efter tvätt.

  • Äldre 15 Jan 15:58
    #2

    Jag gjorde inte det när jag var yngre, kring 20. Det bara föll perfekt. Nu är det torrt och tovar om jag inte öser i spraybalsam och borstar.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • sextio­talist
    Äldre 15 Jan 16:08
    #3

    Jag borstar det på morgonen, det står åt alla håll då, på kvällen och efter det jag tvättat det.
    Någon gång mitt på dagen om det ser allt för jäkligt ut.
    Jag har tunna hårstrån och rätt mycket hår, så det trasslar till sig rätt bra emellanåt.

  • Anonym (tjock­t)
    Äldre 16 Jan 08:47
    #4

    Brukade inte heller göra det förut men oljorna som produceras i hårbotten orsakade att det kliade för mig så nu försöker jag borsta ut de. Men för själva hårets skull behöver jag inte göra det.

  • Anonym (Ellen­)
    Äldre 17 Jan 06:29
    #5

    Jag borstar bara mitt hår när det är blött och jag har balsam i det, eftersom jag har lockigt hår. 

    Jag tvättar inte håret med schampoo, utan med balsam.

    Jag sköljer inte ur det sista balsamet.

    Jag har inte klippt håret på minst fem år, och jag har träffat flera stycken som säger detsamma. 

    Allt det här är precis tvärtemot vad frisörer har sagt till mig på den tiden jag klippte mig. Men håret är bra som det är nu. Det såg hemskt ut på den tiden när jag brukade klippa mig och använda schampoo. Borsta håret torrt har jag aldrig gjort (utom hos hårfrisörskor), då får jag bara en stor riskbuske till hår. 

  • Anonym (ddd)
    Äldre 17 Jan 07:01
    #6
    Smultron93 skrev 2018-01-15 15:44:16 följande:

    Jag kan väl inte vara den enda med längre hår (längre än axlarna) och som aldrig borstar det? Jag har relativt rakt/lite vågigt hår. Plattar det dock ganska ofta. Min frisör säger att mitt hår är i fint skick


    Jag borstar heller inte, det blir så "frissigt" då, kammar dock på morgonen men sen brukar det inte bli något mer skötsel. Har långt hår (någonstans för halva ryggen) ganska rakt med lite självfall.
  • Anonym (annel­i)
    Äldre 17 Jan 07:11
    #7

    Och? Det har jag aldrig gjort under mitt 50++-liv.

  • Anonym (luska­mmen)
    Äldre 17 Jan 08:19
    #8

    Jag borstar inte heller mitt hår, det är bara ca 5 cm på det längsta stället. Det enda redskap förutom fönen som kommer i närheten, är luskammen som jag måste använda då och då när det går löss bland skolbarnen (och därmed mina egna barn).

  • Anonym (.....­.)
    Äldre 17 Jan 08:26
    #9

    oj, jag har mitt hår i en knut jämt och måste borsta det annars blir det jättestora tovor. Har midjelågt hår. Skulle vara skönt att slippa borsta

Svar på tråden Jag borstar aldrig håret