• Anonym (Elin)
    Äldre 15 Jan 22:08
    2902 visningar
    23 svar
    23
    2902

    Min kompis kille stöter på mig

    Min barndomskompis har en kille sedan fyra år tillbaka. De har nu köpt hus och flyttat hemåt igen. Jag gillar denna kille väldigt mycket, och har alltid gjort det. Han har brukat ge mig komplimanger när jag varit hos dem och hälsat på, typ vad fin du är ikväll. Inget som jag reagerat på som konstigt, bruksr få det av killkompisar osv. Men det har nu hänt några gånger att han gjort saker som inte känns helt ok. Han har bland annat smekt mig på låret under bordet (väldigt full). Han dras även till mig och ska kramas och sådär. Nu sista gången så pussade han mig på munnen på nyår. Alltså min kompis är med hela tiden, så vet inte om det bara är hans sätt eller vad som är..

    I alla fall så tycker jag det blivit jobbigt, jag försöker undvika men jag kan ju inte rå för att han ger mig komplimanger? Jag börjar nu märka att min kompis inte tycker detta är roligt längre och hon har tagit avstånd från mig. Hon har inte sagt något till mig, men hon är inte sig lik. Vet inte vad jag ska göra, jag anser inte att jag gjort något fel, vill inte mista min vän!

  • Svar på tråden Min kompis kille stöter på mig
  • Äldre 15 Jan 22:18
    #1

    Har du tydligt markerat att det inte är ok? Det borde du gjort redan när han smekte ditt lår?

  • Anonym (Riska­ka)
    Äldre 15 Jan 22:23
    #2

    Säg att du vill prata med de båda, säg att du mått dåligt över *ta upp det han gjort* säg att han får sluta med det och säg förlåt till din vän att du inte sagt nåt tidigare.

    Då visar du att du är pålitlig att du inte accepterar hans initiativ och att du kommer och är uppriktig.

    Är din kompis en stabil kvinna kommer hon inte bråka med dig utan med sin man som valt dessa initiativ.

  • Anonym (Elin) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 22:25
    #3

    Nej jag har inte markerat något alls tyvärr.. jag har bara diskret försökt dra mig undan.. Jag tycker detta är så jobbigt för vill inte göra en höna av en fjäder heller..

  • Anonym (Riska­ka)
    Äldre 15 Jan 22:27
    #4
    Anonym (Elin) skrev 2018-01-15 22:25:38 följande:

    Nej jag har inte markerat något alls tyvärr.. jag har bara diskret försökt dra mig undan.. Jag tycker detta är så jobbigt för vill inte göra en höna av en fjäder heller..


    Men nu har du fakta att det är en höna du försökt göra till en fjäder.
  • Anonym (Elin) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 22:29
    #5
    Anonym (Riskaka) skrev 2018-01-15 22:27:25 följande:

    Men nu har du fakta att det är en höna du försökt göra till en fjäder.


    Det är sant.. åh jag orkar inte med detta, är ändå han som är hönan och de två som borde ha diskussionen
  • Anonym (Elin) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 22:30
    #6

    Hon vet ju ändå allt utom lårsmekningen..

  • Anonym (Säg ifrån)
    Äldre 15 Jan 22:30
    #7

    Du säger ifrån tydligt till killen som tar sig friheter med dig. Det är inte okej. Säg "LÅT MIG VARA"

  • Äldre 15 Jan 22:34
    #8
    Anonym (Elin) skrev 2018-01-15 22:25:38 följande:

    Nej jag har inte markerat något alls tyvärr.. jag har bara diskret försökt dra mig undan.. Jag tycker detta är så jobbigt för vill inte göra en höna av en fjäder heller..


    Men alltså, du behöver ju inte nödvändigtvis uttrycka det som att du vill att han ska sluta stöta på dig. Både kyssen och lårsmekandet är ju ett steg över gränsen, även om han inte vore din kompis kille. Säg att du inte uppskattar det och att du vill att han slutar. Det är verkligen inte att ta det till orimliga gränser.
  • Äldre 15 Jan 22:35
    #9
    Anonym (Elin) skrev 2018-01-15 22:29:08 följande:
    Det är sant.. åh jag orkar inte med detta, är ändå han som är hönan och de två som borde ha diskussionen
    Om du vill behålla din kompis så måste du säga ifrån, tydligt, högt, oerhört övertydligt, annars förlorar du henne.
  • Anonym (Riska­ka)
    Äldre 15 Jan 22:40
    #10
    Anonym (Elin) skrev 2018-01-15 22:30:12 följande:

    Hon vet ju ändå allt utom lårsmekningen..


    Och det värsta det mest uppenbara är det du inte berättar?

    ..

    Hur ska din kompis kunna lita på dig om du inte berättar?

    De får ha diskussion men du har ju också anledning att säga till.
Svar på tråden Min kompis kille stöter på mig