• Ungochgammal

    Hjälp! Inreda 1,5a

    Hej. Jag är en riktig amatör när det kommer till inredning och funktion och känner att det bara skulle bli pannkaka av det hela om jag försökte mig på det helt själv. Så jag tänkte, att med en hjälpande hand från er, så kanske jag kan åstadkomma något fint. Det är bara på ritbordet än så länge, då jag flyttar först i mars. Men jag har mått, och även två bilder på hur det ser ut idag.

    Vad säger ni, har ni lust att hjälpa mig skapa något som jag kan trivas i?

    Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter, jag gillar mycket, men det ska vara ganska cleant. Mörkt eller ljust spelar mindre roll, men om ljust ger en ?större? känsla så kanske det är att föredra? Jag vill även få in lite värme, så det inte känns allt för stelt, jag är inte så förtjust i skrikigs färger. Däremot så gillar jag lite, vad det nu heter, mattare färger? Växter ser jag som en självklarhet, inga mängder men så det ger ett grönt och levande intryck i alla fall.

    Lägenheten är en 1,5a på 26 kvm. Så ytan att arbeta med är inte enorm och det är bara rummet jag behöver hjälp med, till att börja med. Och där ska det inte finnas någon säng. Heller inte överdrivet med förvaring, till en början, för jag har väl inte så mycket att fylla ut det med. Behöver heller inget matbord som det ser ut i dagsläget.

    Vad finns då kvar?

    ? Soffa och/eller fåtöljer (har själv tittat på Stocksund från IKEA)

    ? kuddar/filtar

    ? matta (en väldans stor tänker jag?)

    ? soffbord

    ? tv bänk/väggfäste

    ? krukväxter, mindre träd

    ? tavlor eller annan väggkonst

    ? gardiner från golv till tal, tjockt tyg?

    ? bänk, hyllor, förvaring?

    ? drinkvagn, för rom&whisky framförallt.

    Är det något jag har missat?

    Kan länka till inredning jag gillar här nedan;

    trendspanarna.nu/inspirerande-sekelskiftestvaa-med-varm-och-personlig-inredning/

    sannakaisson.com/att-inreda-en-liten-lagenhet-30935212