• Äldre 16 Jan 00:21
    799 visningar
    0 svar
    0
    799

    frågor kring uppehållstillstånd - anknytningsärende

    Hej,

    Jag är född och uppväxt i Sverige, har universitetsutbildning och ett bra jobb där jag är fastanställd idag, rötter ifrån Kurdistan och 2014 träffade jag min blivande fru. Under den tiden hade jag inte ens börjat min utbildning än mindre sparat ihop till en bostad eller kunnat försörja oss, vi är medvetna om att försörjningslag inte gällde på den tiden men vi gillar inte att påkosta andra.

    Spola några år fram och jag är i Sverige, hon i Kurdistan(Turkiet) och jag har våra vigselpapper, papper om hennes släktträd, hennes påskrift om fullmakt (Kan det här pappret gå ut? Det är mindre än ett år gammalt) så att jag förhoppningsvis kan göra ansökan via webben ifrån Sverige åt henne.

    Vilka frågor är förekommande på intervjuer hos Migrationsverket? Vad bör jag göra i ordning innan vi skickar ansökan om hennes uppehållstillstånd? Annat som jag bör tänka på? Är väl medveten om att tiden det tar för beslutet kan gå upp till 24 månader eller mer, men det är vi mentalt förberedda inför och kan bo tillsammans utomlands medans jag jobbar och får inkomst i Sverige (Jobbar som systemutvecklare) och min familj har hus utomlands också.

Svar på tråden frågor kring uppehållstillstånd - anknytningsärende