• Jeex

    Spara pengar fram till 31/12-18

    Vilka är på att försöka spara ihop så mycket pengar man kan detta året ?

    Vad vill ni spara till ?

    Här hjälper vi varandra och kommer med tips och pepp :)

    Vi sparar till bröllop, nya möbler och en bra att ha buffert.

  • Svar på tråden Spara pengar fram till 31/12-18
  • Jeex
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-16 11:40:57 följande:

    Jag sparar bara för att spara. Är urusel på att spara så det är en liten utmaning. Vill tipsa om appen Dreams.


    Man måste ju börja någonstans. Och att bara ta beslutet om att börja spara är ju en bra bit på vägen :)

    Bra med tips. Vi sparar ju i fonder, men super för dem som inte riktigt vet vart dem ska börja :)
  • Emmissara

    Jag är med i en annan tråd här på FL också om sparande under 2018 men alltid kul med peppande :) vi ska försöka spara och amortera så mycket som möjligt. Sparar först och främst till att få ihop en buffert på 180 tkr så vi kan klara oss i ett år utan att dra ner speciellt mycket på våra kostnader.Detta vill vi ha som säkerhet ifall något händer 

  • magicmint

    Jag är på! 


    Jag har alltid haft en dröm om att besöka de flesta länder i Asien och det hade varit en drivkraft verkligen!


    Är dock studerande och jobbar inom vården så några stora pengar är det ju inte, men som någon annan sa så måste en ju börja någonstans! 


    Spännande!

  • EsmeraldaS

    Läst om ett bra sätt att spara pengar.
    Man börjar med att lägga undan 10 SEK den första juni, nästa dag sparar man 20 SEK, den 3:e blir det 30 SEK, den 4:e 40 SEK osv
    Sista dagen blir det 310 spänn som man ska spara. Hela summan blir då 4960 SEK/månad!!! Kul va?

Svar på tråden Spara pengar fram till 31/12-18