• Millson

    När berättar ni?

    När tycker ni att man kan börja berätta offentligt att man ska ha barn?

    Då menar jag inte för familjen och de närmsta, utan för alla. Dvs kollegor, bekanta, Facebook m.m.

  • Svar på tråden När berättar ni?
  • orättvist

    Det tycker jag att man avgör helt själv. En del kan tycka att det är pressande att alla vet för tidigt ifall något skulle gå fel, för andra avdramatiserar det risken för missfall och komplikationer om man kan vara öppen med vad man går igenom (som med vilken annan åkomma som helst). Ofta mår man ju riktigt kasst i början och då kan det vara skönt att andra vet varför man inte riktigt är sig själv, även om graviditeten inte syns än.

    Personligen har jag inte berättat alls om jag inte har haft en anledning - t.ex. att det är en vän, en chef som måste få veta, det har kommit upp naturligt i en konversation (händer väl inte så ofta) osv - utan låtit folk upptäcka det själva. För mig känns det personligt och inte som något som behöver basuneras ut. Nånstans i åttonde månaden har det varit uppenbart att något är på gång för de flesta Skrattande

  • Krusbärskompott

    Tänker att man väljer helt själv.

    Är i v 34 nu och ännu inte på facebook.

    Blev inte officiell på jobbet förrän v27 och då mest pga julfest (stor arbetsplats).

    Jag var extremt orolig tidigt i graviditeten och ville inte alls prata om det. Så det var det som kändes bäst för mig.

  • Moorii

    Förra graviditeten berättade vi samma dag som rutinultraljudet, det kändes som en lagom tidpunkt för oss. Det blir nog samma den här gången, även fast jag känner mig väldigt trygg i att allt är bra nu i vecka 18.

  • Iowhannah

    Vi har gått ut med det efter KUB. Den här gången kom magen väldigt tidigt också så flera misstänkte nog nåt innan de fick veta.

Svar på tråden När berättar ni?