• Beatrice 026

    Fler bidrag?

    Hej!

    Jag är fundersam över min ekonomiska situation.


    Jag jobbade nämligen i 7 års tid på samma ställe, för att sedan byta anställning.


    Nu har denna anställning upphört, och jag är hemma och föräldraledig samt studerar på distans på 50%.


    Min fd chef och jag har dock ett muntligt avtal (sort of) på att när jag är färdigutbildad (vilket är till hösten) så var jag välkommen tillbaka till det nya arbetet.


    Jag funderar på hur detta kommer påverka min inkomst? Finns det andra sätt att söka bidrag än via försäkringskassan? Bör jag anmäla mig till a-kassan? Jag får i dagsläget föräldrapenning och barnbidrag.


    Mvh


    Förvirrad och pank mamma

  • Svar på tråden Fler bidrag?
  • CitronTulo

    Du berättar ju inte så mycket hur din situation ser ut för övrigt? Lever du ihop med barnets pappa? Hur bor du? (kan bostadsbidrag eller underhållsstöd vara aktuellt?) När du studerar 50 % så kan du ju (beroende på utbildning) kanske söka bidrag/lån från CSN.

  • Beatrice 026
    MissMagnolia skrev 2018-01-16 14:01:45 följande:

    CSN?

    Bostadsbidrag

    Underhåll


    Jag har kollat med CSN och de vill inte ge mig bidrag när jag endast pluggar 50%. Gäller bostadsbidrag & underhåll även om lever med barnets pappa?
  • Beatrice 026
    CitronTulo skrev 2018-01-16 14:04:53 följande:

    Du berättar ju inte så mycket hur din situation ser ut för övrigt? Lever du ihop med barnets pappa? Hur bor du? (kan bostadsbidrag eller underhållsstöd vara aktuellt?) När du studerar 50 % så kan du ju (beroende på utbildning) kanske söka bidrag/lån från CSN.


    Ja jag lever med barnens pappa, i en villa mitt ute på en åker - med skog runtomkring Glad Villan + lånet står på båda oss två. Jag hörde med CSN och de ville inte betala ut något bidrag när jag "endast" pluggar på 50%. Vet inte ifall det har något att göra med att det är distans-studier?
  • Dandelionan