• Anonym (Arbetslös)

    Var det dumt av mig?

    Jag mår inte så bra och har anmält mig till en kurs som får mig att må lite bättre men till saken hör att jag är arbetslös. 
    Det var en som sa att jag inte kan boka mig på saker när jag är arbetslös ställer verkligen det? 

  • Svar på tråden Var det dumt av mig?
  • CitronTulo

    Det beror på omfattning av det du bokar in dig på. Om du under tiden kan anses stå till arbetsmarknadens förfogande.

  • Anonym (Arbetslös)
    CitronTulo skrev 2018-01-16 14:34:24 följande:

    Det beror på omfattning av det du bokar in dig på. Om du under tiden kan anses stå till arbetsmarknadens förfogande.


    Det är ett pass i veckan jag nämnde för chefen men har egentligen en till plus tid hos kurator plus sjukgymnastider.. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Arbetslös) skrev 2018-01-16 17:26:25 följande:
    Det är ett pass i veckan jag nämnde för chefen men har egentligen en till plus tid hos kurator plus sjukgymnastider.. 
    Så du är sjukskriven och inte arbetslös?
  • Anonym (Arbetslös)
    Pope Joan II skrev 2018-01-16 17:27:42 följande:
    Så du är sjukskriven och inte arbetslös?
    nä arbetslös men skulle behöva va sjukskriven men läkaren nekade mig sjukskrivning 
  • Långbenopluto
    Anonym (Arbetslös) skrev 2018-01-16 17:59:48 följande:
    nä arbetslös men skulle behöva va sjukskriven men läkaren nekade mig sjukskrivning 
    Vad är det för chef du menar då?
  • Pope Joan II
    Tofflans skrev 2018-01-17 07:11:00 följande:
    Vad är det för chef du menar då?
    Ja, det går ju inte att begripa vem det skulle vara. Vi får väl ser om ts önskar lämna någon kompletterande upplysning eller om hen föredrar att låta mystiken tätna. 
  • Anonym (Arbetslös)
    Tofflans skrev 2018-01-17 07:11:00 följande:
    Vad är det för chef du menar då?
    Förlåt för förvirringen. Jag är timvikarie på tre olika ställen och ena chefen har eventuellt ett vikariat på gång till mig på några månader. 
  • Långbenopluto
    Anonym (Arbetslös) skrev 2018-01-17 09:50:38 följande:
    Förlåt för förvirringen. Jag är timvikarie på tre olika ställen och ena chefen har eventuellt ett vikariat på gång till mig på några månader. 
    Ok, hur lång är kursen då? Hur många timmar per dag?
  • Anonym (Arbetslös)

    En gång i veckan. men min vän sa att man måste inte kan tacka nej till jobb för nöjen och framför allt inte när man går på a kassa

  • Poppy75

    Men kan du inte bara hoppa av kursen om du får ett arbete ? Det är bra att hålla sig aktiv, få mår bra av att bara gå hemma.

  • Anonym (Lola)

    Är kursen dagtid eller kvällstid? Eller ska man vara aktivt arbetssökande 24/7?

    Och om något får en att må bra så gynnar det väl enbart?

  • Poppy75
    Anonym (Arbetslös) skrev 2018-01-17 10:04:27 följande:

    En gång i veckan. men min vän sa att man måste inte kan tacka nej till jobb för nöjen och framför allt inte när man går på a kassa


    Din vän har rätt, kan du jobba så går det före om du har a-kassa. Går du hemma utan ersättning så bestämmer du själv över din tid naturligtvis.
Svar på tråden Var det dumt av mig?