• Anonym (Fetget)

    Hur mycket onyttigt äter du?

    När helgen kommer brukar jag ganska friskt fylla på med sötsaker. Chips, choklad, nått godis, nån kaka vissa helger i form av semlor eller så bakar jag kladdkaka eller paj..marrängsviss ibland.

    I helgen hade de extrapris på kexchoklad på citygross och jag åt nog 5 helt själv, det plus en halv påse chips, några godisbitar, popcorn, ett mörkt Lindt choklad, några kakor. Uppdelat på hela helgen alltså. Det känns nästan som att jag är stressad att äta upp allt jag köpt för jag försöker undvika sötsaker på vardagarna. Som att jag passar på.

    Min pappa har ätit choklad varje dag i hela sitt liv, ungefär som jag men alltid varit vältränad ändå. Jag själv tränar mycket och är smal/vältränad så det påverkar mig inte på så sätt.

    Hur mycket brukar ni äta?

  • Svar på tråden Hur mycket onyttigt äter du?
  • Anonym (Samma)

    Jag äter nog ungefär lika mycket som du. Känner också som jag passar på, vill försöka undvika att äta en massa sött på vardagen. Dock har jag i skåpen så jag kan stå emot.

  • Anonym (Samma)

    Eller jag äter nog lite mer faktiskt. Det du beskriver låter inte så mycket över en hel helg.

  • Anonym (A)

    Inte lika mycket som du ts, men jag dricker gärna några glas vin och det är ju inte nyttigheter det heller direkt så.
    Försöker stå emot på vardagar, men nog kan det slinka ner en godisbit när suget blir för stort, inga konstigheter.

  • Anonym (Ulrika Eleonora)

    Jag åt som du TS förut när jag var sjuk. Försöker kriga mig ur det och det går ganska bra just nu.

  • Anonym (KARELIN)
    Anonym (Fetget) skrev 2018-01-16 16:23:03 följande:

    När helgen kommer brukar jag ganska friskt fylla på med sötsaker. Chips, choklad, nått godis, nån kaka vissa helger i form av semlor eller så bakar jag kladdkaka eller paj..marrängsviss ibland.

    I helgen hade de extrapris på kexchoklad på citygross och jag åt nog 5 helt själv, det plus en halv påse chips, några godisbitar, popcorn, ett mörkt Lindt choklad, några kakor. Uppdelat på hela helgen alltså. Det känns nästan som att jag är stressad att äta upp allt jag köpt för jag försöker undvika sötsaker på vardagarna. Som att jag passar på.

    Min pappa har ätit choklad varje dag i hela sitt liv, ungefär som jag men alltid varit vältränad ändå. Jag själv tränar mycket och är smal/vältränad så det påverkar mig inte på så sätt.

    Hur mycket brukar ni äta?


    Äter dagligen choklad, oftast Marabou/oreo eller Marabou/digestive. En 200gr choklad räcker i drygt 3 dagar. På helgerna är det ofta kakor eller pajer, kan även slinka ner en och annan kaka på jobbet. Jag tränar 6-8 timmar i veckan. På helger kan det också bli stora godispåsar, om det är nån film eller serie man ska se, lösgodis då..

    Trots att jag äter såhär är jag väldigt vältränad, har bra blodvärden, levervärden, skölkörtelvärden osv osv, bra blodtryck osv. Har inga problem med sömnen.

    Så länge man tränar spelar det inge roll vad man äter, jag förstår mig inte på folk som undviker sötsaker. Godis/choklad/popcorn/tårta är en gåva till mänskligheten. MER SÖTSAKER ÅT FOLKET!    
         
  • Anonym (A)

    Jag har inte en tacksam kropp tyvärr. Tränar 4-6 ggr/veckan och är inte tjock på utsidan, men insidan dras med en kroppsfetthalt på 35%. Smalfet. Därför måste jag lägga band på mitt sötsug så gott det går.

  • Anonym (Samma)
    Anonym (KARELIN) skrev 2018-01-16 16:31:24 följande:

    Äter dagligen choklad, oftast Marabou/oreo eller Marabou/digestive. En 200gr choklad räcker i drygt 3 dagar. På helgerna är det ofta kakor eller pajer, kan även slinka ner en och annan kaka på jobbet. Jag tränar 6-8 timmar i veckan. På helger kan det också bli stora godispåsar, om det är nån film eller serie man ska se, lösgodis då..

    Trots att jag äter såhär är jag väldigt vältränad, har bra blodvärden, levervärden, skölkörtelvärden osv osv, bra blodtryck osv. Har inga problem med sömnen.

    Så länge man tränar spelar det inge roll vad man äter, jag förstår mig inte på folk som undviker sötsaker. Godis/choklad/popcorn/tårta är en gåva till mänskligheten. MER SÖTSAKER ÅT FOLKET!    

         


    Det är klart att det spelar roll vad man äter.
  • Anonym (Fetget)
    Anonym (A) skrev 2018-01-16 16:32:57 följande:

    Jag har inte en tacksam kropp tyvärr. Tränar 4-6 ggr/veckan och är inte tjock på utsidan, men insidan dras med en kroppsfetthalt på 35%. Smalfet. Därför måste jag lägga band på mitt sötsug så gott det går.


    Hur vet du vilken kroppsfetthalt du har på insidan? Kan man mäta det på något sätt?
  • Fryttnytt

    Jag äter nog en kakbit och lite godis, högst 1 h, per vecka. Och så har jag sylt på gröt och pannkakor, om det räknas som godsaker. Popcorn har vi till fredagsmyset, men det räknar jag faktiskt inte som en onyttighet. Ibland delar jag och dottern (6 år) på en 40g-påse chips istället för popcorn.

  • Fryttnytt
    Anonym (KARELIN) skrev 2018-01-16 16:31:24 följande:

    Äter dagligen choklad, oftast Marabou/oreo eller Marabou/digestive. En 200gr choklad räcker i drygt 3 dagar. På helgerna är det ofta kakor eller pajer, kan även slinka ner en och annan kaka på jobbet. Jag tränar 6-8 timmar i veckan. På helger kan det också bli stora godispåsar, om det är nån film eller serie man ska se, lösgodis då..

    Trots att jag äter såhär är jag väldigt vältränad, har bra blodvärden, levervärden, skölkörtelvärden osv osv, bra blodtryck osv. Har inga problem med sömnen.

    Så länge man tränar spelar det inge roll vad man äter, jag förstår mig inte på folk som undviker sötsaker. Godis/choklad/popcorn/tårta är en gåva till mänskligheten. MER SÖTSAKER ÅT FOLKET!    

         


    Är du månne under 40 år gammal? Fram till typ 30-40 kan man ju utsätta sin kropp för en hel del utan att den protesterar.
Svar på tråden Hur mycket onyttigt äter du?