• Magdaaa

    Öppen hur länge innan förlossning? Och livmodertappen hur snabbt minskar sen? Massa frågor...

    Hej!

    Är i vecka 35 och var inne på förlossningen igår pga haft så himla mycket sammandragningar nån vecka, dom gjorde inte ont men var typ mer eller mindre hela tiden även i vila.

    Mår även illa och får lite jobbigt med andningen under tiden men det är kanske normalt.

    Men nu till mina frågor, gjorde VUL och livmodertappen var kortare än 2,5 cm, är det normalt i min vecka?:/ frågade läkaren men fick så himla dåligt med svar hon var stressad knappt närvarande tråkigt nog.

    Men hon sa även att jag inte var öppen något men hur snabbt kan de gå från att man börjar bli öppen till förlossning? Och i samband med längden på livmodertappen hur snabbt kan de gå till förlossning?

    Jag känner att jag är lite förvirrad och skriver lite luddigt med men ja så e det :)

  • Svar på tråden Öppen hur länge innan förlossning? Och livmodertappen hur snabbt minskar sen? Massa frågor...
  • Malla1

    Är du förstföderska eller omföderska? Har för mig att livmodertappen är ca 3-4 cm lång så lite har den ju iaåfall minskat men om du inte har öppnat dig något så är det ju ingen fara.

    Som omföderska så öppnar mig sig oftast tidigare, jag har iaf varit öppen ca 3 cm flera veckor innan förlossning med flera utav mina barn.

  • Magdaaa
    Malla1 skrev 2018-01-16 20:14:52 följande:

    Är du förstföderska eller omföderska? Har för mig att livmodertappen är ca 3-4 cm lång så lite har den ju iaåfall minskat men om du inte har öppnat dig något så är det ju ingen fara.

    Som omföderska så öppnar mig sig oftast tidigare, jag har iaf varit öppen ca 3 cm flera veckor innan förlossning med flera utav mina barn.


    Tack för svar! Förstföderska så är ju som ett stort frågetecken hela jag:)

    Men då kanske man kan slappna av lite då även om den minskat lite utan att vara öppen.

    Hon tyckte även att bebisen var långt nere så det har ju såklart också fastnat på huvudet, jobbigt när dom har så mycket och göra och man känner sig stressad själv och kommer på tusen saker att fråga om när man är hemma ... :)????
  • Malla1

    Alla mina barn har legat långt ner och även fixerat sig tidigt så det är inget som är något dåligt, mina förlossningar har dock gått väldigt fort och det är väl dels pga dom legat långt ner så det kan väl vara både positivt och negativt. Har 5 barn och är gravid just nu ned mitt 6e så jag har ganska bra koll på graviditeter :)

  • Magdaaa
    Malla1 skrev 2018-01-16 20:22:38 följande:

    Alla mina barn har legat långt ner och även fixerat sig tidigt så det är inget som är något dåligt, mina förlossningar har dock gått väldigt fort och det är väl dels pga dom legat långt ner så det kan väl vara både positivt och negativt. Har 5 barn och är gravid just nu ned mitt 6e så jag har ganska bra koll på graviditeter :)


    Men det låter ju bra! Och dåligt på samma gång :) men det är väl att föredra att göra pinan kort men en fördel att man hinner in på BB:)

    Haha oj!! Imponerande! sa precis det till min sambo igår att jag förstår inte hur folk står ut att vara gravida sådär 3-4 gånger och du är inne på 6e:) tycker det känns som jag varit gravid i flera är ..men kanske går snabbare när man har andra barn och tänka på man kanske inte hinner fundera lika mycket som man gör nu men får kanske bara åka med:)
Svar på tråden Öppen hur länge innan förlossning? Och livmodertappen hur snabbt minskar sen? Massa frågor...