• tino01

    Letrozol med start Januari 2018, fler?

    Hej!

    Väntar på mensen ska komma igång så att vi kan påbörja vår första letrozoldos, fler som väntar eller precis tagit sin dos nu i Januari? 
    Hade varit kul att följas åt :) 

  • Svar på tråden Letrozol med start Januari 2018, fler?
  • FrökenSöder

    Hej! Jag tog också min första dos letrozol cd 3-7 i början av januari. Jag börjar bli trött på ägglossningstest... cd 18 och fortfarande ingen ägglossning. Hur går det för dig?

    Jag fick endast letrozol, ingen mensstimulerande eller äggsläppande medicin. Fick du? Jag är på jakt efter en bra gynekolog i stockholm så välkomnar alla tips!

  • Regnkappa

    Hej letrozolkompisar!

    Jag är mitt i min kur på dag 3-7. Åt det även i höstas och blev gravid på tredje försöket men fick tidigt missfall. Andra försöket efter det nu. Har inte heller någon annan medicin för att ägget ska släppa eller så. Det verkar ju funka bra faktiskt. Ska på vul på måndag för att kolla äggblåsor och se om någon verkar sugen på att mogna. Ska ni också kolla med vul?

    Har inga tips på gyn i Stockholm men däremot en jättebra i Malmö om ngn bor där.

  • FrökenSöder

    Skönt att höra att det fungerar! Hoppas det tar sig denna gång. Jag ska försöka byta gynekolog och få till ett VUL nästa omgång...

    Trodde aldrig jag skulle hänga på Familjeliv och skriva av mig på nätet men då alla mina närmsta kompisar är gravida eller har småbarn börjar jag känna mig ensam. Jag försöker att inte ha så bråttom men jag tycker det är så svårt att leva med ovissheten av om eller när detta kommer hända mig. Vad ska jag göra för att distrahera mig? Dessa eviga ägglossningsstickor gör mig galen!

  • tino01

    Jag har inte fått något annat ät letrozolen heller. 
    Jag väntar och väntar på mensen, det har börjat komma lite brrunaktigt, men det räknas inte som mens förens de verkligen är rött så jag väntar, lite frustrerande. Är lite rädd att jag vill att mensen ska komma så himla mycket att den inte kanske kommer. Jag har mensvärk och har haft i ett par dagar redan så den bör komma denna veckan.. 


    Jag har heller tyvärr inga tips i Stockholm, vi kör via Cura Öresund i Malmö. 

  • Trin

    Hej!

    Jag ska påbörja min första kur letrozol, ska börja på mensdag 3. Är det någon som vet om det spelar någon roll om man tar på kvällen eller morgonen?

    Är lite nervös nu när jag ska börja ta dom. Har försökt bli gravid i snart 2 år och hoppas att detta ska hjälpa.

  • tino01

    Jag har läst runt lite o de ska tydligen inte spela någon roll. Min sköterska sa morgonen efter att ha läst på pappret, innan dess sa hon att det inte spelade någon roll. Bara det var samma tid varje dag :)

    Vi har också försökt i 2 år nu december 2017.


    Trin skrev 2018-01-17 14:18:11 följande:

    Hej!

    Jag ska påbörja min första kur letrozol, ska börja på mensdag 3. Är det någon som vet om det spelar någon roll om man tar på kvällen eller morgonen?

    Är lite nervös nu när jag ska börja ta dom. Har försökt bli gravid i snart 2 år och hoppas att detta ska hjälpa.


  • Trin
    tino01 skrev 2018-01-17 14:48:26 följande:

    Jag har läst runt lite o de ska tydligen inte spela någon roll. Min sköterska sa morgonen efter att ha läst på pappret, innan dess sa hon att det inte spelade någon roll. Bara det var samma tid varje dag :)

    Vi har också försökt i 2 år nu december 2017.


    Tack för svar :)

    Då börjar jag ta ikväll och samma tid dom andra dagarna.
  • Aylina88

    Hej på er!

    Hoppar gärna in här :) jag tog min sista letrozol i 6 januari och fick positiv ägglosningtest i 12 januari och nu väntar jag har bim 27 januari <3

  • Regnkappa
    Aylina88 skrev 2018-01-17 15:54:09 följande:

    Hej på er!

    Hoppar gärna in här :) jag tog min sista letrozol i 6 januari och fick positiv ägglosningtest i 12 januari och nu väntar jag har bim 27 januari <3


    Spännande, då har du den olidliga väntan på BIM nu. Håller tummarna!
  • Regnkappa
    FrökenSöder skrev 2018-01-17 08:42:09 följande:

    Skönt att höra att det fungerar! Hoppas det tar sig denna gång. Jag ska försöka byta gynekolog och få till ett VUL nästa omgång...

    Trodde aldrig jag skulle hänga på Familjeliv och skriva av mig på nätet men då alla mina närmsta kompisar är gravida eller har småbarn börjar jag känna mig ensam. Jag försöker att inte ha så bråttom men jag tycker det är så svårt att leva med ovissheten av om eller när detta kommer hända mig. Vad ska jag göra för att distrahera mig? Dessa eviga ägglossningsstickor gör mig galen!


    Ja att få till att göra vul är inte så dumt, man utvärderar medicinen men kan också se så att det inte är för många ägg som verkar vara på g. Om man inte är sugen på trillingar förstås när man ändå är igång!

    Jag förstår precis hur du menar. Jag är också ny här och trodde aldrig att jag skulle skriva något. Upplever ändå fint stöd och systerskap i många trådar där man kämpar på och hejar på varandra. 

    Jag har inte riktigt samma situation, har en 3,5-åring sen innan. Dock är folk väldigt snabba att undra om det inte är dags för syskon snart och påpeka hur synd det är om ensambarn och att man absolut inte ska ha långt mellan barnen. Tack tack inte alls stressande. Mina bästa kompisar är gravida med sina tvåor nu och går bara och myser, lyckans ostar.
Svar på tråden Letrozol med start Januari 2018, fler?