• Äldre 16 Jan 22:19
    4051 visningar
    1 svar
    1
    4051

    Nån med endometrios som fött barn för tidigt eller med kejsarsnitt eller andra komplikationer?

    Hej!

    Läste precis en engelsk studie om endometeiospatienter, som jag tex, som är gravida och att risken för prematur, bristningar och akut kejsarsnitt är mer vanligt då.

    Är det nån med endometrios, opererad eller inte opererad, som fått den här informationen av nån barnmorska eller läkare?

    Eller är det nån som har fått problem på förlossning som kan tänkas vara pga det?

    Hoppas ni förste hur jag menar:)

  • Svar på tråden Nån med endometrios som fött barn för tidigt eller med kejsarsnitt eller andra komplikationer?
  • Äldre 17 Jan 09:18
    #1

    Hej. Jag fick ingen information om detta när jag väntade mitt första barn. Han var beräknad den 12/1-15 men han kom redan 21/12-14. Alltså född i v 36+5.

    Han räknades som prematur även fast han var stor för sin ålder.

    Jag hittade själv information på internet om att gravida med endometrios ofta föder för tidigt.

    Nu är jag gravid igen och idag är jag faktiskt i v 36+5 och bebis verkar vilja stanna längre denna gång.

Svar på tråden Nån med endometrios som fött barn för tidigt eller med kejsarsnitt eller andra komplikationer?