• problemtjej1

    Aldrig feber??

    Varje gång eller nästan varje gång jag är förkyld och så känner jag mig väldigt febrig och varm, men varje gång jag tar temp har jag runt 37 som man normalt ska ha? Har jag aldrig feber, är det normalt? 

  • Svar på tråden Aldrig feber??
  • Aniiee

    Vad har du för normaltemperatur?

    Min normaltemperatur ligger runt 36 (35,8-36,1) och jag är ganska gålig när jag har 37 grader, och när jag har 38 (gamla sjukvårdens envist hävdade "feber") så är jag nästan lika döende som en som har 40 grader.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • problemtjej1
    Aniiee skrev 2018-01-17 13:58:43 följande:

    Vad har du för normaltemperatur?

    Min normaltemperatur ligger runt 36 (35,8-36,1) och jag är ganska gålig när jag har 37 grader, och när jag har 38 (gamla sjukvårdens envist hävdade "feber") så är jag nästan lika döende som en som har 40 grader.


    Ingen aning vad jag har för normaltemp, men när jag var mindre var den ''normal'' alltså ca 37 grader därför tror jag att jag antog att det var samma nu. Inte tagit temp på ett par år innan jag började igen förra året eller något, då tog jag temp 3 gånger då jag kände mig riktigt dålig plus en gång igår kväll - inget, samma temp varje gång typ (alltså runt 37). Det är därför jag är lite förvirrad. Tempen funkar normalt för den visar febertemp på min pojkvän när han har feber eller känner sig dålig. Kan jag bara ta tempen en normal dag för att se min normala?
Svar på tråden Aldrig feber??