• Äldre 17 Jan 01:06
    3341 visningar
    5 svar
    5
    3341

    Hur får jag tjockare hår? (Tips, snälla)

    Hej!

    Jag har så länge önskat ett tjockt hårsvall men det har jag tyvärr inte. Gjorde hårförlängningar länge men det slet mycket på mitt hår men slutade med det för 4 år sedan. Mitt hår var mycket bättre när jag var gravid, aldrig tjockt men ändå fylligare. Hårstråna är så tunna och porösa och går lätt av. Borstar inte håret särskilt mycket men tappar ändå otroligt mycket hår. Någon som har bra tips för att få ett fylligare och livfullare hår som också växer på längden?

  • Svar på tråden Hur får jag tjockare hår? (Tips, snälla)
  • snuset
    Äldre 17 Jan 01:46
    #1

    Äggula! :D.

    Nu är jag då kille, men att ha äggula i mitt långa, sträviga och lite slitna hår hjälpte faktiskt. :)

    Har haft olivolja i håret också,men vet inte om det gör det tjockt i längden :p

  • Pentra
    Äldre 17 Jan 01:52
    #2

    Hej! ... Orsaken till tunt hår kan vara genetisk, men kan även bero på annat. Övriga faktorer som kan orsaka tunt hår är olika vitamin- och/eller mineralbrister såsom på D-vitamin, kisel och vissa aminosyror (t.ex. lysin). Även diverse sk. hårvårdsprodukter, stress, sköldkörtelproblem, försurning av kroppen, och hormonell obalans orsakar tunt hår. Stärkande för håret är även A-vitamin, B-vitaminer, C-vitamin, järn, koppar, zink och MSM. ... Oljeimpackningar, som man kan röra ihop och göra själv hemma, vilka innehåller biotin, provitamin A, vitamin B 6, vitamin K, vitamin C och folsyra, regenererar hårbotten och ger håret glans. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 17 Jan 02:09
    #3

    Jag tror inte man kan få mer hår än generna gav en. Det enda man kan göra är att vara rädd om dom förutsättningar man har. Förutom att se till att du har all näring du behöver, så gäller det att vara rädd om håret.

    Undvik värmeverktyg, tvätta inte så ofta, kanske testa no-poo metoden, använd bra produkter, massera hårbotten osv. 

    Att du hade bra hår under graviditeten beror på att hormonnivåerna gör att man inte tappar lika mycket hår då, efteråt ändras hormonerna igen och då faller håret istället.

  • Äldre 17 Jan 07:58
    #4
    Pentra skrev 2018-01-17 01:52:49 följande:

    Hej! ... Orsaken till tunt hår kan vara genetisk, men kan även bero på annat. Övriga faktorer som kan orsaka tunt hår är olika vitamin- och/eller mineralbrister såsom på D-vitamin, kisel och vissa aminosyror (t.ex. lysin). Även diverse sk. hårvårdsprodukter, stress, sköldkörtelproblem, försurning av kroppen, och hormonell obalans orsakar tunt hår. Stärkande för håret är även A-vitamin, B-vitaminer, C-vitamin, järn, koppar, zink och MSM. ... Oljeimpackningar, som man kan röra ihop och göra själv hemma, vilka innehåller biotin, provitamin A, vitamin B 6, vitamin K, vitamin C och folsyra, regenererar hårbotten och ger håret glans. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Ja detta tycker även jag spelar stor roll. Jag fick problem ned sköldkörteln för 10 år sedan och mitt tjocka hårsvall blev ett minne blott. Hormoner OCH vitamin/mineralbrist och stress är en stor bov i detta. Har man i grunden ett tunt hår som börjar tunna av mer, bli risigt/frissigt utan att man har gjort några kemiska procedurer eller använt plattång överdrivet mycket så lutar det mot att det har blivit någon obalans i kroppen. Jag märker väldigt tydligt ifall jag slarvar med ovanstående. Finns bra hårmasker på salong som hjälper till med det ytliga, men viktigt att ta hand om den inre hälsan också. Tips: ta prover på VC hur dina börsen ligger till.
  • Äldre 17 Jan 22:43
    #5
    Pentra skrev 2018-01-17 01:52:49 följande:

    Hej! ... Orsaken till tunt hår kan vara genetisk, men kan även bero på annat. Övriga faktorer som kan orsaka tunt hår är olika vitamin- och/eller mineralbrister såsom på D-vitamin, kisel och vissa aminosyror (t.ex. lysin). Även diverse sk. hårvårdsprodukter, stress, sköldkörtelproblem, försurning av kroppen, och hormonell obalans orsakar tunt hår. Stärkande för håret är även A-vitamin, B-vitaminer, C-vitamin, järn, koppar, zink och MSM. ... Oljeimpackningar, som man kan röra ihop och göra själv hemma, vilka innehåller biotin, provitamin A, vitamin B 6, vitamin K, vitamin C och folsyra, regenererar hårbotten och ger håret glans. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Ska jag köpa tabletter och krossa för oljeinpackning då? Vad är et för olja som är bäst?
Svar på tråden Hur får jag tjockare hår? (Tips, snälla)