• Lullia

    Förrvirrad tjej

    Hej! !

    Det är så att jag har träffat en kille i 7 månader nu. Han är 21 år gammal alltså två år äldre än mig. De första 2-3 månaderna kändes väldigt bra, allting flöt på och vi klickade ganska bra. Efter den 4:e månaden började han dock att höra av sig mindre och mindre. Jag förstod inte varför förens han nämnde att han hade blivit sjuk. Jag visste att han hade haft sjukdomen tidigare men att den hade försvunnit. Jag trode inte att den skulle komma tillbaka, och just när allt gick så bra för oss kom den tillbaka. Bara för någon vecka sedan skrev jag ett långt sms till honom där jag förklarade min kärlek till honom och att jag inte brydde mig om hur han såg ut, då detta är en sjukdom som syns. Jag förklarade att jag hade fastnat för den människan han är, och att det var det som lockade mig till att dejta honom från första början. Han svarade med att han kände press från min sida och att det var anledningen till varför han slutade höra av sig. Han tyckte att vi skulle försätta som vänner och sedan se vad som händer i framtiden. Jag svarade med att vi bara kunde vara vänner, men då ville han även ha kvar våran relation men med ingen press på relationen.

    Vi hördes igår då han hade ring och frågat hur jag mådde, och då försökte han "friendzona" mig vid massa tillfällen, ändå vill han att vi ska ses och typ hänga som förut?

    I slutändan vill jag hans bästa, men jag vill även ha kvar honom i mitt liv. Jag är rädd att han tappar känslor då vi inte träffas längre ute som vi brukade göra. Jag har tänkt att göra lite avstånd för att inte vara på honom för mycket, även fast jag vet att han inte mår bra både fysiskt och psykiskt. Vad ska jag göra? Jag känner mig jätte förvirrad, vill verkligen inte förlora honom.

    Tack så mycket!

  • Svar på tråden Förrvirrad tjej
  • Måneschiöld

    Låt honom vara ifred och vill han ha dig i sitt liv så kommer du få veta detta. Det hjälper inte att vara fantastisk, hjälpsam och snäll mot en människa som friendzoonat dig och sagt att han inte vill mer. Allt du gör resulterar i att han tappar respekten mot dig och tycker du är jobbig.
    Tycker du ska bara blocka numret och inte höra av dig, inte ens svara honom. Efter ett tag kommer han antagligen sakna dig och undra vart du tagit vägen, men svara honom inte för det. Tills han möter dig på gatan och uttrycker hur mycket du betyder för honom så har du ingen chans. Han måste få tilllbaka intresset och det händer bara när du inte finns där tillgänglig. Sen om han inte uttrycker det så är det bara att gå vidare.

    Du verkar omtänksam och snäll, slösa inte ut det på fel person. Lycka till!

  • Lullia

    Tack! Uppskattar verkligen ditt svar, vill som sagt bara hans bästa men nu har jag märkt att han börjat höra av sig mer, vad vill han egentligen med vår relation?

  • Anonym (Juliaaaa)

    Vargör ska hon blocka honom? Tror dock att han kommer att uppskatta dig mer om du håller kontakten, han kommer att komma ihåg dig när allt blivit bättre.

  • Anonym (.)
    Lullia skrev 2018-01-19 22:03:08 följande:

    Tack! Uppskattar verkligen ditt svar, vill som sagt bara hans bästa men nu har jag märkt att han börjat höra av sig mer, vad vill han egentligen med vår relation?


    vad vill DU

    är frågan du ska fokusera på.
  • SofieJ

    Hör av dig regelbundet till honom och fråga honom hur han mår. Låt konversationen handla om hans mående och inte om dina känslor. Bli inte arg, sur eller kräv bekräftelse. En sjuk person kan man inte pressa, deras prioriteringar är någon helt annanstans.

    Sen är ju nästa fråga om du klarar det, att hålla den distansen. Att vänta? Du vet inte hur länge du måste vänta. Du vet inte hur det kommer att bli när han blir frisk. Du är ung, du kanske inte vill/kan/ska slösa bort dina bästa år på att vänta.

  • Lullia

    Uppskattar återigen ert svar! Dock har han börjat må lite bättre, vilket fått mig att känna att det kanske finns lite hopp kvar? Vet inte, vi har som sagt lärt känna varandra på en djup nivå, och känns svårt att vara vara vän med honom.

Svar på tråden Förrvirrad tjej