• Äldre 17 Jan 22:43
    1889 visningar
    3 svar
    3
    1889

    Pallar inte!!

    Hej!

    Jag är en tjej på 17 år och har levt med psykisk ohälsa i 3 år nu. Och jag påriktigt pallar inte mer! Jag är självmordsbenägen och mina föräldrar är anledningen till det och även skolan. Jag har självskadebeteende och snart ger jag upp. Jag litar inte på mima föräldrar ett dugg! Vad ska jag göra?! Jag pratar med Psykolog och skolkurator men ingen verkar förstå ändå..

  • Svar på tråden Pallar inte!!
  • Äldre 18 Jan 23:02
    #1

    Det är viktigt att psykologen förstår att du är självmordsbenägen så att du kan få hjälp! Jag vet att det kan låta konstigt nu när du är mitt i att må dåligt, men för de allra flesta så vänder det och livet blir så småningom lättare. Snälla försök att prata med dina föräldrar om hur du mår. Även om du inte känner så just nu så är barnen det finaste en förälder har.

    Kram

  • Äldre 18 Jan 23:11
    #2

    Jag mådde också som sämst psykiskt när jag var 16-17 jag tyckte inte att jag va snygg, inte hade tillräckligt bra betyg jämfört med mina kompisar och jag kände mig ofta utanför. Men nu efter några år mår jag mycket bättre och har mycket bättre självförtroende och jag upplever faktiskt att folk tycker om mig. Jag vet inte varför du mår dåligt men tonåren är jobbiga och jag lovar att det blir bättre sedan man måste bara försöka ta sig genom det. Ta självmord - skulle du kunna göra så mot din familj? 

  • Äldre 23 Jan 18:25
    #3

    Det kanske låter kallt och okänsligt men allt det beror ofta på hormoner i kroppen.. Du är i en känslig fas nu där det emotionella oftast tar mest plats. Mycket hjälper.. Gör det du tycker är roligt.. Ge inte upp skolan för som sagt, allt är hormonellt.

Svar på tråden Pallar inte!!