• Krypet24

    Kryp i sängen?!

    Hej!

    Det är såhär att när jag ligger i sängen så känns det som att det är massvis med kryp innanför kalsongerna samt ibland på övriga kroppen. Tänk er att det känns som om håret reser sig upp innanför kalsongerna/trosorna, det känns som det rör på sig liksom. Och det slutar tamejtusan inte heller. Var på toaletten nyss o drog med papper för o se om det var något där, men ingenting man kunde se iallafall kollade i kalsongerna också men samma där ingenting man kunde se. Men det känns som om dem rör på sig hela tiden. Inget kliande eller nånting sånt bara irriterande när det känns som man har en halv myrstack där inne som springer runt..

    Tacksam för svar om någon varit med om samma o vet vad det kan vara. Läste nått liknande inlägg tidigare men det visade sig att dom hade vägglöss, tror inte detta är det eftersom man ej ser dom..

  • Svar på tråden Kryp i sängen?!
  • Krypet24
    Anonym (Doktorn) skrev 2018-01-18 02:07:17 följande:

    Det här kanske?

    www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Restless-legs---rastlosa-ben/


    Ja det kan det ju faktiskt vara, jag har varit med om restlegs förr när jag åt en medecin för sömnen. Men det kändes inte såhär då, men som det stog kan kännas olika och sömnbesvär har jag o antidepressiva tar jag. Så det kan faktiskt stämma in. Känns iallafall obehagligt runt skinkorna just för tillfälle! Känns exakt som det är djur som springer runt där. ????
  • Anonym (Doktorn)

    Är skinkorna kalla? Vad händer om du typ masserar dem lite, blir det någon skillnad? Har man dålig blodcirkulation kan det ju bli en väldigt krypande känsla i kroppen.

  • Carambolan

    Det är inte så att det faktiskt är håret som reser sig? Vad har du för material i sängkläderna? Vissa tyger blir väldigt statiska och extra mycket så när det är minusgrader ute.

  • Krypet24

    Jag tror att de kan vara en massa kvalster faktiskt efter mkt googlande. Ett bra tips för o få bort dom, förutom o tvätta o vädra?

Svar på tråden Kryp i sängen?!