• Anonym (Djd)
    Äldre 18 Jan 05:03
    3222 visningar
    6 svar
    6
    3222

    Jag orkar inte mer! Snälla hjälp.

    Jag är 19 åring tjej som har adhd, jag har tidigare varit i ett förhållande som varade i ett år när jag var 16 år gammal, min första kärlek. Tyvärr så bedrog han mig fastän jag trodde att han var det bästa som hänt mig och det var en period i mitt liv som jag tappade bort mig själv. Från att vara den självsäkra blev jag den osäkra, jag litar inte på människor mer och jag är så negativ mot allt. Jag tror bara att människor vill mig illa jag tror inte att någon bryr sig om mig.

    Jag har mått så jävla dåligt över att jag är som jag är, jag vet inte vad jag längre ska göra. Jag kan inte prata med någon! Jag vill bara skrika och gråta över hur störd jag är. Jag känner mig alltid som den konstiga i en grupp.

    Jag har dejtat flera killar men drar mig alltid tillbaka för har så svårt att lita på att den"killen" vill mig väl, jag är så osäker på mig själv och känner att jag inte kommer att duga i en relation..

    Nu har jag dock träffat en kille som jag verkligen tycker om, jag vill inte släppa taget om honom för att jag känner som jag gör. Jag har blivit utnyttjad tidigare så har heller inte haft sex på 1 år ungefär.. jag är så trött på mig själv!

    Jag har ingen att prata med och hoppas att någon här inne kanske varit med om samma sak, om ni kan dela med er av tidigare erfarenheter eller ge mig tips på vad man ska göra:(

  • Svar på tråden Jag orkar inte mer! Snälla hjälp.
  • Anonym (Sova)
    Äldre 18 Jan 06:20
    #1

    Chansa om du gillar honom , ja det finns risk att du blir sårad igen men det värsta du kan göra är att gömma dig från livet. Ha bara sex om du vill det själv, du behöver inte känna något tvång för att det var längesedan sist.

    Om du känner dig konstig eller udda tänk på att ingen kan läsa dina tankar , dessutom är människor som inte är helt Svensson ofta roligare att umgås med.

    Lycka till!

  • Anonym (Djd) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 17:08
    #2
    Anonym (Sova) skrev 2018-01-18 06:20:19 följande:

    Chansa om du gillar honom , ja det finns risk att du blir sårad igen men det värsta du kan göra är att gömma dig från livet. Ha bara sex om du vill det själv, du behöver inte känna något tvång för att det var längesedan sist.

    Om du känner dig konstig eller udda tänk på att ingen kan läsa dina tankar , dessutom är människor som inte är helt Svensson ofta roligare att umgås med.

    Lycka till!


    Jag tror att han bara vill ha en kk relation med mig:( jag vill så gärna ha sex med honom men är rädd att jag ångrar mig och får ångest.. Tror du att han kan utveckla mer känslor för mig i en kk relation? Om han själv sagt från första början "jag ser dig inte som andra tjejer" ? Han ville vänta med att ha sex då vi till och med va på ett hotell tillsammans.. han vet att jag tycker om honom då jag frågat honom vad han vill ha ur vår relation, då sa han att han tycker om mig men inte är ute efter ett förhållande eller någon relation.. nu vill han träffa mig igen på hotell men jag vet inte vad jag ska göra! Vad tycker du?:(
  • Anonym (näe)
    Äldre 18 Jan 20:42
    #3

    Bara träffas på hotell o är inte ute efter nån relation eller förhållande? Då ska du lägga benen på ryggen, han är säkert inte ens singel. Och en kille ska duga för DIG o inte du för honom (i det här fallet), försök att öva in det tänket istället.

    Skaffa nån du kan gå o prata med om det känns jobbigt. 

  • Anonym (Djd) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 21:20
    #4
    Anonym (näe) skrev 2018-01-18 20:42:11 följande:

    Bara träffas på hotell o är inte ute efter nån relation eller förhållande? Då ska du lägga benen på ryggen, han är säkert inte ens singel. Och en kille ska duga för DIG o inte du för honom (i det här fallet), försök att öva in det tänket istället.

    Skaffa nån du kan gå o prata med om det känns jobbigt. 


    det är så jobbigt bara nu när jag tycker om honom.. han är singel 100% har kollat upp honom. Men när han skriver igen och frågar ska jag säga att jag helt enkelt inte vill ha sex? Eller hur ska jag annars lägga upp det?
  • Anonym (Sova)
    Äldre 18 Jan 22:01
    #5

    Eftersom du vill vara med honom på grund av att du är förälskad och han bara vill ha sex så är jag rädd för att det inte kommer att bli mer.

    Mår du dåligt av det tycker jag att du skall hoppa över att ha sex med honom nu.

    Fråga om han kan tänka sig att gå på en date där ni gör någon aktivitet tillsamans , behöver inte vara komplicerat bara det går att prata samtidigt helst utan alkohol.

    Se det som att du är arbetsgivare och han är på anställningsintervju????

  • Anonym (Sova)
    Äldre 18 Jan 22:04
    #6

    Blink emoji blev massa frågetecken.

Svar på tråden Jag orkar inte mer! Snälla hjälp.