• EnsamSingelpappa

    Vackra kvinnliga händer

    Hej

    Det finns fetischer och det finns fetischer.

    Jag tänder på kvinnohänder, som är välvårdade, fina naglar (lagom) osv. Men vanliga händer. Inga fejk händer.


    Kan ni kvinnor dela med er om ni har fina, omhändertagna händer med lite bilder? :)

    Vad tycker ni andra om vackra händer, gör det något för er eller är jag ensam med en sådan fetisch?

    Trevlig kväll! :)

  • Svar på tråden Vackra kvinnliga händer
  • Anonym (midas touch)

    Fina händer är vackert. Kan verkligen uppskatta ett par fina sådana eftersom min egna är riktigt fula jämfört med min övriga släkts. Jag får glänsa på andra områden istället där jag känner mig sexig och vacker. Däremot så är mina händer tydligen otroligt sköna får jag jämt höra pga min inlevelse och passion för mina partners kroppar:) Alltid något!  Jag tror jag bryr mig mest i vad folk har för känsla i sina händer män som kvinnor och att de är rena och välklippta naglar om det ska sexas.

  • EnsamSingelpappa

    Halloj


     


    Varför skulle de vara så att ni har fula händer egentligen?


    Vad gör dem fula enligt dig???

    Men vad bra att du är duktig med dina händer, gillar du bli kliad eller att klia? :)

  • Anonym (fancypansy)

    Så här på vintern blir ju händerna lätt väldigt torra så att smörja in sig med en bra handkräm gör ju rätt mycket. 

    Och för att naglarna ska växa är det bra att ha handskar när man är utomhus har jag märkt. Min bara skivar sig när jag varit ute utan handskar och det är kallt. Och så är det bra att äta saker som innehåller mycket mineraler som spenat, jordgubbar, mjölk te
    Ännu snyggare blir ju naglarna sen av att fila dom och lacka. Jag tycker Essie och OPI nagellack är bra.

    För att undvika att naglarna går av kan man ha handskar när man diskar och städar. :)

  • Pussan

    Omvänt gillar jag stora grova och gärna valkiga manshänder, speciellt när de greppar om en stenhård kuk! Givetvis skönt när de är över hela mig också, men den synen...

  • EnsamSingelpappa
    Anonym (fancypansy) skrev 2018-01-18 22:54:39 följande:

    Så här på vintern blir ju händerna lätt väldigt torra så att smörja in sig med en bra handkräm gör ju rätt mycket. 

    Och för att naglarna ska växa är det bra att ha handskar när man är utomhus har jag märkt. Min bara skivar sig när jag varit ute utan handskar och det är kallt. Och så är det bra att äta saker som innehåller mycket mineraler som spenat, jordgubbar, mjölk te
    Ännu snyggare blir ju naglarna sen av att fila dom och lacka. Jag tycker Essie och OPI nagellack är bra.

    För att undvika att naglarna går av kan man ha handskar när man diskar och städar. :)


    Ok. Intressant svar. Tack :)


    Kan du inte lägga upp en bild på dina händer? :)

    Men gör kvinnor det verkligen på det sättet generellt, bara går runt ute i handskar, eller har på sig annat när man diskar eller liknande?


     


    VIlka färger är mest intressanta för dig då?


    Har dessvärre inte så mycket koll på märken osv...

  • Anonym (Man)

    Jag är också handfetischist, det kan vara sexigt med fina händer på kvinnor. 

    Men jag vet inte vad du menar med fejkhänder?

  • Anonym (Fina?)

    Vad räknar du till fina händer? Vet inte om jag uppfyller dina krav men bara för att det är lite roligt skickar jag med en bild ????

  • Anonym (Tjej)

    Jag har lite fördomar om vad män tycker är fina kvinnliga händer. Svara gärna om det stämmer eller inte.

    Fint:

    Avlånga händer (dvs den delen som inte är fingrar)

    Avlånga nagelbäddar

    Lite längre naglar men inte för mycket

    Långa smala fingrar

    Små händer

    Rött/rosa nagellack

    Mjuka händer

    Inte fint:

    Fyrkantiga händer

    Fyrkantiga nagelbäddar

    Jättelånga naglar

    Korta knotiga fingrar

    Stora händer

    Konstiga färger på naglar/nail art

    Torra nariga händer

    Stämmer detta?

  • Anonym (Man)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-20 23:05:45 följande:

    Jag har lite fördomar om vad män tycker är fina kvinnliga händer. Svara gärna om det stämmer eller inte. [...]
    Stämmer detta?


    Det stämmer väl ganska bra för mig. 
    Men stora händer kan fortfarande vara fina på en stor (lång) tjej. Vitt och svart nagellack kan vara väldigt snyggt också. 
  • EnsamSingelpappa

    Kan säga såhär..


     


    Den ända färger på nagellack som jag inte kan hantera är rött, typ klassisk rött. Sen kanske vinrött... Funkar ej.


     


    Påminner alldeles för mycket om familjemedlemmar i de närmste som har haft det så och det ger helt fel i huvudet i vissa sammanhang :)


     


    Ljusa lekfulla färger är att föredra, sen funkar även svart osv... Men det är snyggt när man gör något med nageln, någon variant, typ 2 färger på samma nagel osv...


     


    Därimot förstår jag ej eller gillar när ringfingret har en helt annan färg. Obegripligt...

Svar på tråden Vackra kvinnliga händer