• Anonym (Jag mår inte dåligt egentl­igen)
    Äldre 18 Jan 22:07
    3359 visningar
    10 svar
    10
    3359

    Mår inte dåligt - Men funderar på självmord

    Det är lite märkligt. Detta handlar ingenting om att jag skall begå självmord, utan endast handlar om mitt tillstånd och psyke.

    Jag mår helt okej, har ambitioner m.m. Jag mår faktiskt inte alls dåligt, men jag funderar ändå på självmord.

    Eller känslan av att försvinna och leva långt inne i en skog för mig själv, eller fly ifrån landet och byta identitet. Jag har ingen som helst aning om varför jag känner såhär. Jag har trevliga vänner och ingen som helst bekymmer på något sätt egentligen. Allt flyter på, och snart kommer jag förhoppningsvis finna ett jobb under tiden jag studerar.

    Jag känner mig inte utmattad, inte trött eller psykiskt dåligt på något sätt. Men jag känner ändå en känsla av att bara vilja försvinna någonstans. Bo helt för mig själv och ta en paus ifrån civilisationen/samhället. Eller åtminstone fly någonstans, byta namn och fortsätta leva där.

    Så det har inte så mycket med självmord i sig att göra kanske, nu när jag har skrivit av mig. Utan handlar mer om att vilja ta paus, eller försvinna och starta på nytt. Men fortfarande, så har jag ingen som helst aning om varför jag känner såhär.

  • Svar på tråden Mår inte dåligt - Men funderar på självmord
  • Anonym (Jag mår inte dåligt egentl­igen) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 22:08
    #1

    Jag vill återigen understryka så det inte har blivit någon missförstånd. Jag har inte bråkat, jag är inte osams med någon, jag har trevliga vänner, jag studerar och försöker hitta ett jobb och allt flyter på. Det är ingenting negativt som har hänt.

  • Äldre 18 Jan 22:21
    #2

    Hej!