• Emjsmammanatalie

    Hjälp mer era Bästa Tik namnförslag till liten chihuahua

    Hej, igår hämtade vi hem vår lilla chihuahua tik och har inte lyckats hitta det perfekta namnet!

    Jag gillar inte allt för vanliga hundnamn så som molly osv ! Gärna lite ovanligt, snyggt, fräckt, sött !

    Så snälla hjälp med era bästa tik namn !

    Har redan gått igenom alla namnlistor på nätet :) hon är svar och brun :) i dagsläget heter hon Carmen i pappret men önskar annat tilltalsnamn :)

  • Svar på tråden Hjälp mer era Bästa Tik namnförslag till liten chihuahua
  • Duckan

    Coco och Chloé var det första jag kom att tänka på, ingen aning om varför dock.
    Otroligt söt liten en <3

  • Cinnamon2

    Vaiana! Efter Disneytjejen Vaiana. Hon är ju också svarthårig dessutom, tuffaste Disneykaraktären på länge. SkålEller från Lejonkungen, Nala, Kiara, Vitani.

    Pocahontas kanske. Eller Faline, från Bambi.

    Vixie, heter väl rävtiken i Micke & Molle.

    Perdita som i 101 dalmatiner.

    Jag har sett för mycket Disney senaste tiden haha...

    Kanske Tia efter Tia Dalma i Pirates of the Caribbean.

  • BautaLama

    STEFFI eller BIQUE ?
    Konsonanter är aldrig fel när det ska ropas in/hem, kan låta lite hårt kanske..
    speciellt på mindre modeller. Men lilla fröken här kommer säkert kunna säga ifrån när det behövs =)
    STEFFI missklär henne inte och även Bique ( uttalas Bick eller Bix ) funkar ?
    En kille ( samma ras ) i bekantskapskretsen kallas Chicko

  • Rymdmoln
    Cinnamon2 skrev 2018-01-19 11:53:16 följande:

    Vaiana! Efter Disneytjejen Vaiana. Hon är ju också svarthårig dessutom, tuffaste Disneykaraktären på länge. Eller från Lejonkungen, Nala, Kiara, Vitani.

    Pocahontas kanske. Eller Faline, från Bambi.

    Vixie, heter väl rävtiken i Micke & Molle.

    Perdita som i 101 dalmatiner.

    Jag har sett för mycket Disney senaste tiden haha...

    Kanske Tia efter Tia Dalma i Pirates of the Caribbean.


    Ja Nala eller Kiara är så himla fina namn på djur :D
  • Qecdvf

    Jag hade valt *Pyret, Myran eller Mini.* min farmors syster hade chihuahua när jag va liten så Pyret och Myran är mycket passande namn ;)

Svar på tråden Hjälp mer era Bästa Tik namnförslag till liten chihuahua