• Anonym (Tri)

    Velnafaxin /levaxin

    Hej

    Vet att det finns många trådar om just snri velnafaxin. Jag har ätit olika preparat i ca 13 år..ätit velnafaxin sen flera år tillbaka i olika doser. Håller just nu på att trappa ner från 75 mg.. Har fått klartecken att det är okej att pilla ut kulorna för att kunna trappa ner så långsamt som möjligt.

    Började trappa ner genom att ta bort en kula.

    Ca 62.5 mg.. gick helt okej..efter två veckor nu nere på 50 mg sen 3 dagar tillbaka och känner mig vissen och gnagande oros känsla i kroppen. Vart hemma från jobbet 2 dagar. Grejen är den att jag samtidigt har börjat med 25 mg levaxin för mild låg ämnesomsättning.

    Är det biverkningar av nedtrappningen? Kan man verkligen få det vid så långsam utsättning? Tvivlar och tänker att jag kanske ändå behöver snri? Vill ha barn så då måste jag ändå sluta med snri.vill verkligen se hur man är utan antidepp efter så många år.

    Kan det vara biverkningar av levaxinet som jag har tagit sen 2 veckor tillbaka? Står inger om sånna biverkningar i levaxin bipackning.

    Nån med erfarenhet?

  • Svar på tråden Velnafaxin /levaxin
  • Anonym (Tri)

    För att jag och min sambo vill bli gravida och försöker. Men hur ska man veta om det är utsättningsbesvär eller om det verkligen är så att man verkligen behöver den.

  • Anonym (Jävla medicin)
    Anonym (Tri) skrev 2018-01-19 23:06:13 följande:

    För att jag och min sambo vill bli gravida och försöker. Men hur ska man veta om det är utsättningsbesvär eller om det verkligen är så att man verkligen behöver den.


    Ja rent utsagt! JAg äter den medicinen med sedan jag fick en förlossningsdepression för snart två år sedan. Den är fruktansvärd och sluta med. Jag började på 37.5 mg fick öka till 75 mg och ännu en ökning till 150 mg. I somras bestämde jag mig att sluta, försökte tvärt först, det gick typ 4 dagar sen mådde jag riktigt skit. Efter mycket om och men kom jag ner till 37.5 mg och nu tar jag dem varannan dag, det funkar bra för mig men vill också helt bli av med dem. Så jag tror absolut att det är medicinen som gör det. 
Svar på tråden Velnafaxin /levaxin