• Äldre 19 Jan 23:13
    26426 visningar
    45 svar
    45
    26426

    Hur undviker man att slita på håret?

    Hur gör man för att slita på håret så lite som möjligt? Håret är helt obehandlat. Jag använder snälla frisörschampon och balsam och har inpackning minst en gång i veckan. Låter det alltid lufttorka och använder inga stylingprodukter. Funderar på om silikondroppar i topparna vore bra eller dåligt? Torkar det ut håret pga alkoholen? Jag har ofta hästsvans för att slippa ha det flygandes i ansiktet och jag sover alltid med utsläppt hår. Målet är att inte behöva klippa mig så ofta för att jag vill spara ut det igen och när jag väl klipper mig vill jag inte behöva ta så mycket på längderna.

  • Svar på tråden Hur undviker man att slita på håret?
  • Äldre 19 Jan 23:20
    #1

    Fläta brukar slita mindre än hästsvans.

    Är du säker på att frisörschampona är snälla? Balsammetoden kan vara en god ide

  • Äldre 19 Jan 23:24
    #2

    Tvätta det så sällan att du precis står ut med dig själv. 1-2 ggr i veckan helst.

  • Äldre 19 Jan 23:27
    #3
    Lena skrev 2018-01-19 23:20:07 följande:
    Fläta brukar slita mindre än hästsvans.

    Är du säker på att frisörschampona är snälla? Balsammetoden kan vara en god ide
    Mitt hår är så glatt att det bara glider ur en fläta. Jag tror att schampona är snälla men hur vet man med säkerhet?
  • Äldre 19 Jan 23:28
    #4
    SofieJ skrev 2018-01-19 23:24:29 följande:
    Tvätta det så sällan att du precis står ut med dig själv. 1-2 ggr i veckan helst.
    Det skulle inte gå då det är ganska tunt och blir fett på en sekund ungefär.
  • Äldre 19 Jan 23:29
    #5

    Ditt hår är glatt antagligen pga att dina produkter innehåller massor av silikon och inte för att det är det naturligt.

  • Äldre 19 Jan 23:33
    #6
    Tihi skrev 2018-01-19 23:28:30 följande:

    Det skulle inte gå då det är ganska tunt och blir fett på en sekund ungefär.


    Provat torrschampo?
  • Äldre 19 Jan 23:35
    #7
    Lena skrev 2018-01-19 23:29:14 följande:
    Ditt hår är glatt antagligen pga att dina produkter innehåller massor av silikon och inte för att det är det naturligt.
    Jag tror att dom är silikonfria. Ett av schampona som jag använt mest är Apolivas oparfymerade för normalt hår (har utgått nu ) och jag är 99% säker på att det var silikonfritt sen använder jag PM Detangler som jag också tror är silikonfritt. När vi är inne på ämnet så föredrar jag silikonfritt och gärna sls-fritt också så har ni något att rekommendera? Är det bara båg att det är bättre för håret utan det?
  • Äldre 19 Jan 23:36
    #8
    SofieJ skrev 2018-01-19 23:33:08 följande:
    Provat torrschampo?
    Aldrig för jag har läst så läskiga saker om det.
  • Äldre 19 Jan 23:43
    #9
    Tihi skrev 2018-01-19 23:35:43 följande:

    Jag tror att dom är silikonfria. Ett av schampona som jag använt mest är Apolivas oparfymerade för normalt hår (har utgått nu ) och jag är 99% säker på att det var silikonfritt sen använder jag PM Detangler som jag också tror är silikonfritt. När vi är inne på ämnet så föredrar jag silikonfritt och gärna sls-fritt också så har ni något att rekommendera? Är det bara båg att det är bättre för håret utan det?


    Jag tror du kommer få fler svar från folk som läst på i fråga på andra ställen än här Har du Facebook så sök grupper och info där. Sök grupper på ?no poo? och ?balsammetoden? mfl
  • Äldre 19 Jan 23:44
    #10
    v i r r a skrev 2018-01-19 23:43:12 följande:
    Jag tror du kommer få fler svar från folk som läst på i fråga på andra ställen än här smile1.gif Har du Facebook så sök grupper och info där. Sök grupper på no poo och balsammetoden mfl smile1.gif
    Jag har inte fb men kan ju googla lite.
Svar på tråden Hur undviker man att slita på håret?