• Äldre 20 Jan 09:15
    3026 visningar
    1 svar
    1
    3026

    Sammandragningar/förvärkar v33

    Hej goingar!

    Jag är i v33 o haft en frisk o bra graviditet änsålänge. Igårkväll sent fick jag sådana sammandragningar/förvärkar som gjorde ONT! Jag misstänker att bebis vänt sig då de ofta ilar mellan benen o är som ett tryck ner.. O sparkarna hamnar högt upp vid revbenen.

    Detta är första barnet för oss båda. Men just dessa sammandragningar var så jobbiga o gjorde ont. Vi var nära att ringa förlossningen. Är detta normalt? Ngn som vet.. Eller som vart med om samma..

    Just nu är de lugnt. Bebis sparkar som vanligt

    :)

    Tacksam för svar! <3

  • Svar på tråden Sammandragningar/förvärkar v33
  • Äldre 20 Jan 10:33
    #1

    Jag är i v 32 (går in i v 33 imorgon) och jag får också sammandragningar, speciellt vid promenader och ansträngning. Jag har inte haft direkt ont tidigare, mer obehagskänsla, men började igår känna så som du beskriver det. Jag tror att det är förvärvar och sammandragningar blandat med varandra, men det är mitt första barn så jag har ingen aning om hur det ska kännas. Mitt gick över efter att jag hade vilat mig. Om du är orolig kanske du kan ringa och rådfråga din barnmorska eller ringa till förlossningen och prata med någon där?

Svar på tråden Sammandragningar/förvärkar v33