• moafeliciaa

    Monster till kattunge, aktiviteter?

    Har en nu ca 16 veckors kattunge hemma som är KATASTROFEN själv. Tidigare katter har varit mer åt det skygga hållet och lugna hållet, det här är raka motsatsen. 
    Han är fruktansvärt söt, men livlig. 
    Han vill leka 24 timmar om dygnet ( nästan ) och vill då att vi hela tiden ska leka med honom. Han leker även själv men i form av attacker på oss, det var roligt till en början, men nu har det gått lite överstyr i mitt tycke. Han rivs och bits, riktigt hårt och inte alls sådär busigt som i början. Nästan lite aggressiv ibland. Jag tror ju såklart att det hör till hans livliga personlighet och tror inte alls att det är något fel på honom.
    Men är verkligen i behov av tips på hur jag kan aktivera honom mer. Det är tänkt att han ska bli utekatt, så i 2 veckor har han nu varit ute lös men med oss som sällskap och han älskar att springa runt och busa i snön, det verkar trötta ut honom för en stund i alla fall. Vi är ute ungefär 30 min i taget. 

    Han gillar när man gömmer saker och gå och smyga, vad mer kan man göra mer än att springa runt med en råtta i ett snöre? 
    Väldigt luddigt inlägg.
    Hur aktiverar ni era katter? Hur mycket och hur länge varje gång? Vad är rimligt? 
    Hur gör ni med uppfostran? 
    Han är otroligt envis den här lille, tacksam för all hjälp.

  • Svar på tråden Monster till kattunge, aktiviteter?
Svar på tråden Monster till kattunge, aktiviteter?