• Anonym (Fundersam)

    Kan ett graviditetstest som gick ut för två månader sedan visa ett falskt positivt resultat?

    Jag misstänker att jag är gravid, så för en liten stund sen fick jag två tydliga streck på ett graviditetstest som gick ut i november 2017. Jag har p-ring. Finns det risk att det är ett falskt positivt resultat?

    Tacksam för seriösa svar Glad 

  • Svar på tråden Kan ett graviditetstest som gick ut för två månader sedan visa ett falskt positivt resultat?
  • Anonym (J)

    Ja, givetvis. Har du inte läst bipacksedeln? Man kan inte lita på utgångna test.

  • Anonym (Eva)

    Osannolikt att det skulle ge dig ett falskt resultat. Hat svårt att se att de skulle vara så sensibla när det gäller utgångsdatum. Det hade varit en annan sak om det hade varit flera år gammalt.

  • Anonym (Positivt)

    Tror inte den risken är särskilt stor. Jag testade positivt med ett 2 år gammalt test och det stämde väldigt bra även dagen efter med ett nytt test.

  • Maniiii

    Hejsan jag är gravid v.6 tagit första abort tabletten i måndags blöde mycket kom några klumpar sen nu kommer nästan inget blod alls och ni om cirka 30 minuter ska jag ta 4 stycken tabletter i ?slidan? lite smått rädd att jag ska blöda för mycket eller få jätte ont ska på återbesök om 2-3 månader för under ul hitta dom även en cysta på äggstocken men dom sa om jag blöder mycket eller får ondare ska jag ringa, även att jag ska ta grav-test om 4-6 veckor mera fundersam hjälper värkligen alla dessa tabletter

Svar på tråden Kan ett graviditetstest som gick ut för två månader sedan visa ett falskt positivt resultat?