• Äldre 21 Jan 17:51
    2412 visningar
    3 svar
    3
    2412

    Hitta kunder

    Hej.
    Jag har startat enskild firma inom webbutveckling. Jag skapar avancerade hemsidor, webbapplikationer, samt seo-optimering. Jag har portfolio samt goda referenser! Hur ska jag leta efter kunder? Om någon kan ge tips vilka vägar finns? Är det lönsamt att ringa till olika företag och föreslå sina tjänster eller någonting liknande? Kanske jag måste samarbeta med säljare och var kan man vända sig för att hitta dem?

    Tack i förhand!

  • Svar på tråden Hitta kunder
  • Anonym (Qwert­y)
    Äldre 21 Jan 17:56
    #1

    Oftast när det gäller sådant här brukar man jobba upp en kontaktbar medan man är anställd på en byrå. Då slipper man ?jaga? kunder.

    Nu skulle jag börja leta i vänkretsen. Se om någon kan rekommendera dig till någon.

  • Äldre 21 Jan 19:36
    #2

    Du har missat lektion 1 A i företagande, att skapa sin egna affärsplan. Bland det man gör när man skapar affärsplanen är att identifiera sina kundkrets och välja marknadsföringskanaler utifrån kundkretsen. Börja med att fundera på vilka dina kunder är och "alla företag" är inte rätt svar på den frågan. Så definiera din kundkrets ganska snävt och fundera på hur du når dem.

  • Anonym (Lilly 23456)
    Äldre 21 Jan 20:11
    #3

    Kunde inte du en dag bygga ett spamfilter åt FL för att få bort alla 6-annonser

Svar på tråden Hitta kunder