• Äldre 21 Jan 20:49
    1722 visningar
    5 svar
    5
    1722

    Slutat med P-piller men

    Hej.

    Ja har slutat med p piller och fått massa konstiga symptom har slutat med p piller i snart två veckor, har haft mens emellan som.vanligt o så. Men igår spydde jag från ingenstans. Grova humörsvägningar och konstiga sug efter sött och surt men nu märker jag att jag inte har fått flytningar, att jag är gasig o typ fjärtar 24/7 och kan inte göra nr2 lika lätt som innan när jag går på toa och får ont i nedre delen av magen lite då o då sen typ tisdags, mest vänster sida. Och nu är jag sjuuuukt törstig efter vatten hela tiden. Trots att jag kanske dricker 2-3 vattenflaskor per dag annars ligger jag kanske på 4-6 flaskor istället.

    Någon som fått liknande symptom när ni slutat med P-piller?

    Mvh

  • Svar på tråden Slutat med P-piller men
  • Anonym (Vanli­gt och normal­t)
    Äldre 21 Jan 20:55
    #1

    Ja det är vanligt. Mensen du fick var ju såklart inte mens utan bortfallsblödning. Mensen kommer sen två veckor efter du fått ägglossning!

    Tänkte på denna tråden. Där nämns andra hormonella preventivmedel så det gäller ju även p-piller. Ta ett gravtest om du tror att Du är gravid.

    www.familjeliv.se/forum/thread/77460238-graviditetssymtom-hos-er-som-tagit-ut-spiral-eller-p-stav

  • Äldre 21 Jan 20:59
    #2

    Tror inte att jag är gravid men jag hoppas. Jo får köra ett test imorgon bitti tack!

  • Anonym (9g)
    Äldre 21 Jan 21:03
    #3

    har du ändrat din kosthållning?

  • Äldre 21 Jan 21:24
    #4

    Nop har inte ändrat någonting förutom att jag har slutat med piller 2 veckor tillbaka bara. Men de är den hör veckan jag har märkt att jag inte får flytningar längre typ. O är aggressiv som fan

  • Äldre 7 Feb 13:09
    #5

    Ja hade problem med mens och hade väldigt int i livmodern när jag tog ut min p stav i nov förra året och de va jobbigt första tiden kunde inte sitta inte ligga inte ens gå på toaletten för de gjorde så ont. Jroppen håller på och ställer om sog då kan man få rätt ont efteråt med. Ja har nu bara ont när jag har min mens hade jag nu sist iaf

Svar på tråden Slutat med P-piller men