• Excentriskan

    Golvfärg torktid innan man ställer in badkar?

    Vad är egentligen "hård belastning"? Ska man verkligen vänta 2 veckor innan man ställer in saker?

    Målade golvet i badrum/tvättstuga (sista varvet i fredags). Brukstorr var den efter 24 timmar. Så att gå in och tvätta kläder o dyl går ju bra.

    Men har köpt ett badkar som ska in. Ska även ta dit rörmokare att dra om några rör för detta. Badkaret är ett av de lättare pvc-karen (45 kg). Har tänkt vänta minst en vecka innan jag fyller det (för då blir det ju tungt mot det målade golvet..) Men hur lång tid måste jag vänta med att ställa in det så rörmokaren kan komma?


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Svar på tråden Golvfärg torktid innan man ställer in badkar?
  • Annelie 76

    Ja, du behöver vänta minst två veckor. Annars kommer sakerna att fastna i färgen och ha sönder den när de flyttas.

  • Decx

    Ställ in en värmefläkt om det är lösningsmedelbaserat, tar ner torktiden rätt rejält.

  • Excentriskan

    Tack för svaren! Ja jag får väl vänta ett tag till då. Badkaret står i hallen utanför och det är inte helt säkert den går in utan att såga sönder karmen något.. Så det kliar ju i fingrarna att få den dit den ska.. Men nästa fredag blir det då. Och jag ställer avfuktaren på tvättmaskinen.

    På vissa håll läser man 1 v och på andra 2 v. Men eftersom underlaget är en gammal plastmatta från 50-70-talet så tror jag att jag tar det säkra före det osäkra.


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden Golvfärg torktid innan man ställer in badkar?