• Heliena

    Receptfria insomningstabletter?

    Jag har i hela mitt liv varit otroligt lättväckt och de nätter jag sover utan att vakna en enda gång blir jag helt chockad! Händer kanske fyra gånger per år. Annars vaknar jag lätt 3-4 gånger per natt och jag behöver endast 6 timmars sömn.

    Nu har dock sömnproblemet lett till att jag inte får ro att somna alls. Min kropp är vaken, men huvudet och ögonen är sååå trötta. Vrider och vänder mig för hur jag än ligger i sängen så är det något som stör mig.

    Jag är även otroligt känslig för både ljus och ljud.. Har ögonmask, men vaknar ändå. I natt tillexempel somnade jag 4 och vaknade 6.30. Sen dess har jag varit vaken och min sambo sover skönt bredvid mig.

    Har aldrig någonsin sökt hjälp för det här, men är nu villig att testa receptfria läkemedel först och främst.

    Är det någon som har tips på något som lugnar ner kroppen, kliandet i benet och oroskänslan?! ALLA tips uppskattas! Antar att det är insomningstabletter jag ska ha?

  • Svar på tråden Receptfria insomningstabletter?
  • Anonym (Passionsblomma GABA)

    Testa Pascoflair på Apoteket. Det är ett naturläkemedel gjort på passionsblomma som har bevisad effekt mot oro och sömnsvårigheter. Funkar bra för många.
    Annars Melatonin som visserligen är svindyrt i Sverige men säljs i en billigare depottablett som heter Circadin på recept.

  • Anonym (Xx)
    Anonym (Passionsblomma GABA) skrev 2018-01-23 12:28:12 följande:

    Testa Pascoflair på Apoteket. Det är ett naturläkemedel gjort på passionsblomma som har bevisad effekt mot oro och sömnsvårigheter. Funkar bra för många.

    Annars Melatonin som visserligen är svindyrt i Sverige men säljs i en billigare depottablett som heter Circadin på recept.


    Melatonin är väl inte receptfritt i Sverige?
  • Anonym (Passionsblomma GABA)
    Anonym (Xx) skrev 2018-01-23 23:43:04 följande:
    Melatonin är väl inte receptfritt i Sverige?ara på rece
    Nej finns bara på recept för ca 750 kr för 100 st ca så väldigt dyrt. Circadin är betydligt billigare men funkar lite annorlunda i kroppen.
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Passionsblomma GABA) skrev 2018-01-23 23:49:38 följande:

    Nej finns bara på recept för ca 750 kr för 100 st ca så väldigt dyrt. Circadin är betydligt billigare men funkar lite annorlunda i kroppen.


    Såg nu att du hade skrivit att det var på recept från början. Ber om ursäkt! Misstolkade då TS bad om råd med receptfria läkemedel.
Svar på tråden Receptfria insomningstabletter?