• Anonym (Desparat)

    Gift och kär i min mans tidigare chef som är också i ett förhållande

    Hej!

    Nu ska jag formulera mig så tydligt det går att skriva den knepiga läge jag har hamnat mitt i!

    Jag jobbar i ett stor institution som tidigare min man jobbade där, fast vi har varit i två olika enheter. Vår arbetsplats byggds på ett sätt att alla har ett gemensamt lunchrum och mitt kontor är precis bredvid det, överallt är väggarna bara glas!

    Om jag ska berätta allr i en mening så ag har blivit kär i min mans tidigare chef! Plågsamt och är så ledsamt.

    Jag hade träffat honom en gång tidigare och hade för mig att han tittar på mig med lite längre blickar fast det var bara denkvällen, mer sågs vi inte men redan då kände jag litte fjärillar så fort hans namn kom fram.

    Jag hamnade på det arbete jag har nu och våningen ovan sitter han! Vi säger inte ens hej till varann då jag vill inte, känns obekvämt och så fort jag har honom i närheten blir jag röd i ansiktet, hjärtat slår vilt och jag måste springa till mitt konto och bara stanna där. Men det fungerar inte så lätt, väggarna i det jävla huset är glas och han ibland ställer sig mitt framför mitt konto som är bara en koridor från lunchrummet! Jag vet inte om ddet är slump eller är något mening med hans blick men det är helt kört för mig. Som en tånoring räknar timmar att bli dags för kaffe, lunch, fika och se en skymning från honom.

    Idag för första ggr möttes våra blinckar och vi små log mot varandra, inget mer. Korkat känsla, han kanske är bara förvånad varför jag beter mig som jag gör, men det liksom går inte, jag kan inte prata med honom och kanske hjälpa situationen anspänd. Men jag kan inte:( mår skit. Jag älskar min man över allt annat. Vi har fina barn och ett fint liv, som i och för sig aknar sex. Men jag aldrig varit så het och sex för oss är obefintligt. Men nu när jag ser killen som är dessutom gift blir jag så tänd att jag knappt känna igen mig! Usch va hemskt.

    Jag behöver ingen moraliska predikter, bara ni som vet om liknande läge eller kan ämnet skriv.

    Hur ska jag veta vad han menar med sina blickar, är de något eller jag bara inbillar mig? Jag vet att jag är så seriös och aldrig kan / kunde låta något hända men jag är inte säkert på mig längre. Kom med eran tankar och erfarenhet så kanske något blir till hjälp för mig.

  • Svar på tråden Gift och kär i min mans tidigare chef som är också i ett förhållande
  • Tecum

    Varför är du så intresserad av vad han vill, det viktiga är vad DU vill? Han är säkert intresserad och menar det du tror med sina blickar. Hur långt han verkligen vill gå i ett skarpt läge är en annan sak. Men förändrar det något för dig, att han vil ha dig? Du älskar ju din man påstår du, då ska du väl inte vara otrogen? Eller funderar du på det? Eller att lämna maken?

    Om svaret är nej, bestäm dig för att inte gå chefen till mötes om han tar initiativ. Njut istället av förälskelsen, fantasierna och att någon SER dig och kanske vill ha dig. Ta kontroll över situationen och dina känslor, låt det bli en guldkant på tillvaron under en tid, men satsa på din man och familjen.
    Du kanske säger som de flesta kvinnor, att du inte kan styra över dina känslor. Klart du kan, det gäller bara att vilja det och bestämma sig för att göra det. Otrohet är ett val, inget som är ödesbestämt eller bara råkar hända.

  • Anonym (Flirten (man))

    Hej. Jag tror att alla oavsett om man är i en relation eller inte kan få fjärilar i magen när man möter någon som man attraheras av. Det är inget konstigt med det och det är heller inte något konstigt att du tänker på det hela tiden och inte heller om du tänder på tanken av att vara med honom.

    Frågan du behöver ta ställning till är om du verkligen vill veta vad han menar med blickarna och vad du skulle göra med informationen om du visste att han funderade i samma banor som du.

    Om jag var du skulle jag hålla fantasin för mig själv. Det är ju bara positivt att du känner dig pirrig.

  • Anonym (Desparat)
    Tecum skrev 2018-01-23 19:54:44 följande:

    Varför är du så intresserad av vad han vill, det viktiga är vad DU vill? Han är säkert intresserad och menar det du tror med sina blickar. Hur långt han verkligen vill gå i ett skarpt läge är en annan sak. Men förändrar det något för dig, att han vil ha dig? Du älskar ju din man påstår du, då ska du väl inte vara otrogen? Eller funderar du på det? Eller att lämna maken?

    Om svaret är nej, bestäm dig för att inte gå chefen till mötes om han tar initiativ. Njut istället av förälskelsen, fantasierna och att någon SER dig och kanske vill ha dig. Ta kontroll över situationen och dina känslor, låt det bli en guldkant på tillvaron under en tid, men satsa på din man och familjen.

    Du kanske säger som de flesta kvinnor, att du inte kan styra över dina känslor. Klart du kan, det gäller bara att vilja det och bestämma sig för att göra det. Otrohet är ett val, inget som är ödesbestämt eller bara råkar hända.


    Men det är svårt att inte vara intresserad av vad han vill. Nyfikenhet, behovet att bli bekräftat, behovet att veta just den personen gillar dug eller är intresserad av dig. Jag vet faktiskt inte, men jag vill mer än allting veta om det
  • Anonym (Desparat)
    Anonym (Flirten (man)) skrev 2018-01-23 20:03:44 följande:

    Hej. Jag tror att alla oavsett om man är i en relation eller inte kan få fjärilar i magen när man möter någon som man attraheras av. Det är inget konstigt med det och det är heller inte något konstigt att du tänker på det hela tiden och inte heller om du tänder på tanken av att vara med honom.

    Frågan du behöver ta ställning till är om du verkligen vill veta vad han menar med blickarna och vad du skulle göra med informationen om du visste att han funderade i samma banor som du.

    Om jag var du skulle jag hålla fantasin för mig själv. Det är ju bara positivt att du känner dig pirrig.


    Jag kommer absolut inte längre fram än att bara antasiera om honom men samtidigt vill jag gärna ha hans uppmärksamhet, jag känner mig så glad när jag tänker på honom och får liksom drivkraft att vara extra duktigt på jobbet( han är bra längre fram i kariären än mig)

    . Häromdagen var min man på mitt/ hans gamla jobb för ett ärende. Naturligtvis träffade vi båda jag och min man, honom. Han hade försovit sig sa han och la till att? man ska vara snäll mot sig ?och sedan gick!

    Min man vet om det som har hänt då jag berättade( delvis) för honom, altså att han tittar på mig, men han tycker att killen absolut inte menar något med sina blickar för att han aldrig varit så under den tiden de jobbade med varandra.

    Och nu ligger jag här och vill bara veta om han menade något eller som min man säger han inte har något tanke på det!

    Hur ska jag på ett fint sätt ta reda på det?
  • Anonym (A)
    FarbrorKent skrev 2018-01-26 14:31:18 följande:
    Du är ju helt klart attraherad av honom, du är inte kär i honom men lockas av hans position och makt. Du skulle gärna vara duktig för honom och prestera åt honom så du får hans uppmärksamhet och gillande, eller hur?
    Du har två val som jag ser det.
    Alternativ1:
    Gör som dom förnuftiga förslagen här ovan. Behåll fjärilarna i magen och vårda den kärlek du har till din man. Det är inte fel att fantisera och njuta av dom tankar man har utan att förverkliga dom.
    Alternativ 2:
    Det mindre förnuftiga men destomer lockande. Ta kontakt med honom, hälsa på honom. Din man har ju redan introducerat er, fråga om han är snäll mot sig nästa gång han är sen. Sätt dig nära honom i fikarummet nästa gång ni har rast. Är han inte intresserad märker du det och du slipper fjärilarna. Är han intresserad tar han kontakt, du behöver inte prata så mycket, det tar han hand om. Han kanske rent av rör vid dig oavsiktligt, skulle du gilla det? Jag antar att det skulle öka pirret ännu mer och du kanske rent av skulle bli fuktig?

    Tänk bara på att en sådan här flört aldrig leder till något. Den är härligt spännande, sexig och lockande men det är din arbetsplats och din chef. Du ska kunna hantera situationen efteråt också när det tar slut. Ni ska kunna vara på samma möten eller fikaraster. Han är chef och han styr, det kanske inte är lika kul efteråt.

    Mitt förslag är att försöka undvika romanser på arbetsplatsen.
    Håller med
  • Anonym (Desparat)
    FarbrorKent skrev 2018-01-26 14:31:18 följande:

    Du är ju helt klart attraherad av honom, du är inte kär i honom men lockas av hans position och makt. Du skulle gärna vara duktig för honom och prestera åt honom så du får hans uppmärksamhet och gillande, eller hur?

    Du har två val som jag ser det.

    Alternativ1:

    Gör som dom förnuftiga förslagen här ovan. Behåll fjärilarna i magen och vårda den kärlek du har till din man. Det är inte fel att fantisera och njuta av dom tankar man har utan att förverkliga dom.

    Alternativ 2:

    Det mindre förnuftiga men destomer lockande. Ta kontakt med honom, hälsa på honom. Din man har ju redan introducerat er, fråga om han ?är snäll mot sig? nästa gång han är sen. Sätt dig nära honom i fikarummet nästa gång ni har rast. Är han inte intresserad märker du det och du slipper fjärilarna. Är han intresserad tar han kontakt, du behöver inte prata så mycket, det tar han hand om. Han kanske rent av rör vid dig ?oavsiktligt?, skulle du gilla det? Jag antar att det skulle öka pirret ännu mer och du kanske rent av skulle bli fuktig?

    Tänk bara på att en sådan här flört aldrig leder till något. Den är härligt spännande, sexig och lockande men det är din arbetsplats och din chef. Du ska kunna hantera situationen efteråt också när det tar slut. Ni ska kunna vara på samma möten eller fikaraster. Han är chef och han styr, det kanske inte är lika kul efteråt.

    Mitt förslag är att försöka undvika romanser på arbetsplatsen.


    Tack så hjärtligt som svaret, det känns alltid bra med konkreta svar! Nu det är så att han inte är min chef utan han är grupp ledare till en annan grupp. Däremot ses vi regelbunde vid olika fika/ lunch tillfälle. Idag händer något fast jag vet inte vad det innebar! Vid lunch var vi båda i fika rummet, jag såg några bekanter och pratade med de på mitt språk. Han stod och håll på något och frågade vilket språk talar jag och när jag svarade gav han en komplimang att det hörs fint! En helt artighets fras kanske?

    Jag vet att jag är grymt attraherade av honom och verkligen erkmigen veta om han är intresserade också eller ej? Fast med relationen han har med min man( de båda fortfarande samarbetar även om de jobbar inte tillssmmans längre. Jag vill inte hamna i en pinsam situation där allt det här är att jag inbillat mig och det han gör är bara väldigt normal beteende????
  • Jäger19

    Prata med honom, du kanske märker att han har dålig andedräkt eller är otroligt självupptagen och du förlorar allt intresse. 

    Du har byggt upp en bild som inte stämmer.

  • Anonym (Desparat)

    Ågot mer med bra tips råd eller samma erfarenhet? Bur långt kan man egentligen gå med sin flirt? Jag har inte tänkt så långt

  • Anonym (Desparat)
    Anonym (Desparat) skrev 2018-01-26 17:39:43 följande:

    Ågot mer med bra tips råd eller samma erfarenhet? Bur långt kan man egentligen gå med sin flirt? Jag har inte tänkt så långt


    Oj så många stav fel!
  • Anonym (Desparat)
    Jäger19 skrev 2018-01-26 17:38:32 följande:

    Prata med honom, du kanske märker att han har dålig andedräkt eller är otroligt självupptagen och du förlorar allt intresse. 

    Du har byggt upp en bild som inte stämmer.


    Det gjorde jag idag, blev bara värre, jag ville bara sekunderna bli evighet och tiden stannar!
Svar på tråden Gift och kär i min mans tidigare chef som är också i ett förhållande