• Äldre 23 Jan 20:24
    44413 visningar
    25 svar
    25
    44413

    Avgift från PostNord när man handlar på wish?

    Jag beställde en massa från wish i helgen men läste idag att de kommer börja ta ur en avgift på 125 kr?! Frågan är om jag kommer hinna få varorna innan? Det jag köpt är saker från 0-60 kr. Har inte möjlighet att betala 125 kr för alla småpaket, kan man strunta i att hämta ut i så fall?!

  • Svar på tråden Avgift från PostNord när man handlar på wish?
  • Waddaf­ukz
    Äldre 23 Jan 20:51
    #1

    Då kanske du riskerar att få betala ÄNNU mer för frakten tillbaka? Men tyckte det stod att det kommer ta länge innan det blir så?

  • Äldre 23 Jan 20:55
    #2

    En avgift för vad egentligen?

  • Äldre 23 Jan 20:59
    #3
    SofieJ skrev 2018-01-23 20:55:04 följande:

    En avgift för vad egentligen?


    Moms. Dom skulle redan ha gjort det men har bara skitit i det.
  • Äldre 23 Jan 21:00
    #4
    Lollo8658 skrev 2018-01-23 20:24:00 följande:

    Jag beställde en massa från wish i helgen men läste idag att de kommer börja ta ur en avgift på 125 kr?! Frågan är om jag kommer hinna få varorna innan? Det jag köpt är saker från 0-60 kr. Har inte möjlighet att betala 125 kr för alla småpaket, kan man strunta i att hämta ut i så fall?!


    Du kan bli debiterad avgift från postnord för att skicka tillbaka det
  • Äldre 23 Jan 21:04
    #5

    Aldrig hört talas om detta. Googlade lite snabbt och det är tydligen inte helt klart än. Utredningen ska vara klar först 1a mars. Du lär hinna få dina paket innan dess.

    Detta kommer nog bli döden för Wish...

  • Äldre 23 Jan 21:07
    #6

    Ja alltså jag har ingen aning om vad det skulle bli för avgift om man inte hämtar ut det, men jag har inte råd att betala 125 kr för alla paket... Det mesta är väldigt smågrejor som ett nagellack, halsband etc... Jag hade ju inte beställt om jag visste att det kan bli en avgift på 125 kr per paket. Det är första gången jag beställer därifrån men kan ju ta tid, vissa paket kommer säkert efter 1 mars...

  • Äldre 23 Jan 21:12
    #7
    Lollo8658 skrev 2018-01-23 21:07:39 följande:

    Ja alltså jag har ingen aning om vad det skulle bli för avgift om man inte hämtar ut det, men jag har inte råd att betala 125 kr för alla paket... Det mesta är väldigt smågrejor som ett nagellack, halsband etc... Jag hade ju inte beställt om jag visste att det kan bli en avgift på 125 kr per paket. Det är första gången jag beställer därifrån men kan ju ta tid, vissa paket kommer säkert efter 1 mars...


    Nej aldrig livet att man betalat 125 kr extra, det mesta är ju trots allt "skräp", saker man köper för att det är billigt. Jag har beställt sjukt mycket grejer från Kina/Hongkong/USA via Ebay och det har sällan tagit mer än 4 v. Även om beslutet är på plats den 1a så lör det nog ta ytterligare lite tid innan det sätts i praktik. Tror faktiskt att du klarar dig. Men tack för varningen ;)
  • elyse
    Äldre 23 Jan 21:14
    #8

    Det där tror jag inte att Postnord ensamma kommer att kunna hantera. De kommer säkert att få göra en deal med Wish/Klarna om ett momspålägg.

  • Äldre 23 Jan 21:18
    #9
    elyse skrev 2018-01-23 21:14:34 följande:

    Det där tror jag inte att Postnord ensamma kommer att kunna hantera. De kommer säkert att få göra en deal med Wish/Klarna om ett momspålägg.


    Ja i artikeln jag läste verkade det inte ha beslutats ännu hur det skulle gå till. Just beloppet på 125 kr var inte heller huggen i sten, det kan bli nåt annat.
  • Äldre 23 Jan 21:29
    #10
    SofieJ skrev 2018-01-23 21:04:49 följande:

    Detta kommer nog bli döden för Wish...


    Det vore ju för väl, eftersom det verkar vara så många som inte har vett nog att låta bli att supporta barnarbete bara för att det är billigt.
    Att tro är att inte veta
Svar på tråden Avgift från PostNord när man handlar på wish?