• Räven88

    Djur

    Hur kan man klaga på exmpel nyårsafton, snälla tänka på alla djur ta det lungt med smällare och sånt låt inte djuren lida i onödan snälla. Sen sitter man och äter och njuter av en dansk fläskfile. Får inte ihop den kombinationen.

  • Svar på tråden Djur
  • Monchichier

    Jasså? Den kombinationen ter sig väldigt självklar för mig. Om du gnuggar dina grå kommer det säkert bli lika självklart för dig.

  • Räven88

    Ja i Danmark är det helt andra regler, man pumpar i djuren antibiotika spänner fast djuren före slakt. Grisar står på löpande band och väntar på slakt, då ska man veta också att en gris är smartare en hund, så de som står och väntar på sint tur i ledet fattar mycket väl vad som är på gång.slarvas hej vilt med bedövning också,framförallt på dansk kcykling slakt som står på varandra i burarna.

  • Cherry on top
    Räven88 skrev 2018-01-28 13:38:50 följande:

    Ja i Danmark är det helt andra regler, man pumpar i djuren antibiotika spänner fast djuren före slakt. Grisar står på löpande band och väntar på slakt, då ska man veta också att en gris är smartare en hund, så de som står och väntar på sint tur i ledet fattar mycket väl vad som är på gång.slarvas hej vilt med bedövning också,framförallt på dansk kcykling slakt som står på varandra i burarna.


    Ja det är hemskt.

    Angående raketer, har jag aldrig smällt faktiskt, och skulle inte ha något emot om det blev förbjudet. Speciellt smällare, har fått några kastade på mig runt december.
Svar på tråden Djur